پیشکسوت واحد بافت: کار در دانشگاه فرصت خوبی بود که نصیبم شد/ رحمت خداوند بزرگترین امید به زندگی است

امیرصفا کارمند اداره آموزش واحد بافت در پایان بیست و دومین سال کار در دانشگاه تقاضای بازنشستگی پیش از موعد داده و با تکیه بر سوابق بیمه قبل از دانشگاه ، با بیست و هشت سال سابقه بیمه در شرف بازنشستگی است.

به گزارش ایسکانیوز، باخبر شدیم که امیر صفا کارمند آموزش واحد بافت در آستانه بازنشستگی قرار دارد و قرار است پیش از موعد بازنشسته شود .او بیست و دو سال از بیست وهشت سال خدمتش را در دانشگاه گذرانده و اکنون در پی آغاز فصلی دیگر از زندگی خود است و می خواهد بیشتر در کنار خانواده باشد.

به همین مناسبت با این پیشکسوت و بازنشسته دانشگاهی که اکنون آخرین روزهای خدمت خود در دانشگاه را سپری می‌کند، گفت‌وگو کرده است که باهم می خوانیم:

*لطفا خودتان را بیشتر برای‌مان معرفی کنید.

-امیرصفا هستم، متولد 1334دیپلم طبیعی دارم و آبان 1373 در نخستین روزهای تاسیس واحد بافت مشغول به کار شدم.سه فرزند دارم ؛یک پسر و دو دختر.

دخترانم پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی خانه دار هستند و تنها پسرم عضو هیئت علمی دانشگاه زابل است.

بازنشستگی پیش از موعد شما ، ماههاست شنیده میشود .از دلایل این تصمیم بگویید.

- تنها دلیلم استراحت بیشتر و بودن در کنار خانواده است.مدتهاست تصمیم به انجام آن داشتم که اکنون با سپری شدن مراحل اداری و جمع آوری سوابق بیمه قبل از دانشگاه می خواهم آن را عملی کنم.

* از نحوه ورودتان به دانشگاه بگویید.

-در روزهای ابتدایی تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت از طریق یکی از دوستان متوجه شدم که دانشگاه نیاز به راننده دارد و از آنجا که اینجانب سابقه رانندگی ماشینهای سبک و نیمه سنگین را داشتم تقاضا دادم که پذیرفته شد و استخدام شدم.

* با توجه به اینکه درروزهای نخست دانشگاه استخدام شدید،از خاطرات همکاری با دکترمحمود آقاجانی موسس واحد بافت صحبت کنید.

- تمام لحظات همکاری با دکتر آقاجانی خاطره است و از ایشان خاطرات خوبی در ذهن دارم .اولین چیزی که از آن زمان همیشه در یادم هست پشتکار و تلاش شبانه روزی ایشان وهمراهان وی در سالهای ابتدایی تاسیس دانشگاه است.من از نزدیک در جریان تمام تلاشها و زحمات شان بودم.دانشگاه در یک ساختمان اجاره ای در مرکز شهر شروع به کار کرد و اتومبیلی هم که من راننده اش بودم اهدایی یکی از موسسات بود.

* از خاطرات خود در روزهایی ابتدای تاسیس دانشگاه بگویید.

- در روزهای اول دانشگاه گرچه به عنوان راننده استخدام شده بودم ولی عملا کارپردازی، انبارداری و خلاصه هرکاری که بر روی زمین می ماند را انجام می دادم.ضمنا سرویس ایاب و ذهاب استادان را در مسیرهای بافت-کرمان و بافت-سیرجان برعهده داشتم که هر هفته این مسیر را در حرکت بودم که هر سفرش خاطره ای ماندگار برایم بود.

*در کدامیک از این عنوان‌های سازمانی موفق‌تر بودید؟

- خدمت در اداره آموزش با توجه به اینکه با دانشجویان و استادان سرو کار مستقیم داشتم شیرینی خاص خود را داشت گرچه که نباید لذت کار کردن در روزهای ابتدای دانشگاه را با تمام سختیهایش ازیاد برد.

* یکی از خصوصیات جالب شما علاوه بر خوش خلقی ،توجه به نماز اول وقت است؛در این باره صحبت کنید؟

- نماز روح دین است و انسان در همه حال محتاج رابطه با خدای متعال است.شاید باور نکنید که نماز اول وقت چقدر در روحیه و شادابی انسان تاثیر دارد.باید نمازت را اول وقت بخوانی تا متوجه شوی. خوشبختانه در هرجا باشم سعی می کنم نماز را در اول وقت به جا آورم.

* در آخرین روزهای خدمتتان، سالهای کار در دانشگاه را در یک جمله خلاصه کنید.

-کار در دانشگاه فرصت خوبی بود که نصیبم شد و خاطرات خوبی از همکاران اداری و هیئت علمی دارم که قطعا در آینده با وجود دوری از دانشگاه این خاطرات حالم را بهتر خواهد کرد.

*از دوران کارمندی و خدمت در دانشگاه راضی هستید؟

با تمام وجود می‌گویم واقعا از دوران خدمتم در دانشگاه بهره بردم و کار در دانشگاه سرفصلی جدید در زندگیم بود که تا آخر عمر از آن بهره می گیرم . اگر به گذشته بر می گشتم شاید اتفاقات دیگری برایم می افتاد اما با تمام وجود می‌گویم با تمام خاطرات تلخ و شیرین واقعا از دوران خدمتم در دانشگاه بهره بردم.

* دلتان برای دانشگاه تنگ می شود؟

-قطعا و حتما به همکاران سر می زنم.

*برنامه ای برای بازنشستگی دارید؟

-برنامه خاصی ندارم و با بالاتر رفتن سن و کمی کسالت حس می کنم احتیاج به استراحت بیشتر دارم.

*و سخن آخر... برای سایر همکاران و بویژه جوانان توصیه خاصی دارید؟

- گذشته چراغ راه آینده است و به نسل جوان توصیه می کنم از تجربیات گذشتگان استفاده کنند. زندگی با امید، زیباست و به جوانان توصیه می کنم در مشکلات زندگی امید را ازدست ندهند و بدانند رحمت خداوند بزرگترین امید به زندگی است. جا دارد در پایان مصاحبه از تمامی روسای واحد،کارکنان و اعضای هیئت علمی تمام وقت و حق التدریس که تاکنون سعادت کارکردن با آن ها را داشتم صمیمانه تشکر کنم.

200

کد خبر: 718414

وب گردی

وب گردی