بازدید علمی فرهنگی اعضای کانون ایرانگردی واحد بوشهر

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر به همت کانون ایرانگردی حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی این واحد دانشگاهی در سفر و گردش علمی دانشجویی یکروزه‌ای از بافت ارزشمند و قدیمی و مکان های تاریخی منطقه باستانی سیراف بازدید کردند.

به گزارش ایسکانیوز، روح الله ارشادی معاون دانشجویی و فرهنگی واحد بوشهر گفت: گردشگری، مسیری برای شناخت تمدن و آثار باستانی استان و معرفی ره‌آوردهای آن به دانشجویان و خانواده آنان است.

ارشادی با تأکید بر تنظیم اطلس گردشگری استان، تشریح کرد: برگزاری بازدیدهای علمی و فرهنگی از جایگاه به سزایی در توسعه فرهنگ گردشگری برخوردار است که حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی از برنامه‌های کانون‌ها و نشریات دانشجویی در این زمینه حمایت خواهد کرد.

مهندس امین نعمتی عضو هیأت علمی گروه معماری واحد بوشهر که به عنوان سرپرست دانشجویان را در این بازدید همراهی می‌کرد، در باره ضرورت بازدیدهای علمی گفت: گردش علمی، روش آموزش منحصر به فردی است که مانند آزمایش و نمایش، امکان کسب تجربه‏‌های دست‏ اول و نوینی از اجسام‏ و پدیده‌‏ها را برای شرکت کنندگان فراهم می‌کند.

وی با تأکید براینکه دانشجویان در این اردوها و بازدیدهای علمی، مشاهدات عینی خود را با آموخته‌های علمی برابری و ساده تر مورد تحلیل قرار می دهند گفت: گردش و بازدید علمی یکی از روش‌های فعال تدریس و شیوه ای مناسب برای یادگیری ـ یاددهی است.

عضو هیأت علمی واحد بوشهر با تاکید بر اهمیت دستاوردهای این سفر کوتاه علمی، تصریح کرد: «آشنایی با معماری خاص قلعه نصوری، بررسی کالبدی و فضایی بناهای باقی مانده از دوران تمدن طلایی سیراف، عکاسی از ابنیه و محوطه ها، بحث در باب محوطه‌های تاریخی و ... فقط بخشی از دستاوردهای دانشجویان در این سفر بود.»

عبدالمجید ارفعی پژوهشگر و متخصص زبان‌های باستانی اکدی و ایلامی، ایلام‌شناس و از آخرین بازمانده مترجمان خط میخی ایلامی در جهان که از مهم‌ترین کتیبه‌خوانان ایرانی که برخی از لوح های گلی تخت جمشید با تلاش وی ترجمه شده‌، به همراه دکتر عبدالکریم مشایخی رئیس بنیاد ایرانشناسی شعبه استان بوشهر دانشجویان را همراهی می کردند.

در این سفر، مکان هایی چون قلعه نصوری، گور دخمه، گور سبویه، مسجد جامع، خانه وایت هوس، موزه، مسجد امام حسن بصری، خانه های اعیانی، چاه های سخره ای، قورخانه، آتشکده، بازار و حمام باستانی، آرامگاه های گروهی مورد بازدید دانشجویان قرار گرفتند.

سیراف، شهری باستانی واقع در بخش مرکزی شهرستان کنگان در استان بوشهر یکی از آثار تاریخی و از نقاط دیدنی استان بوشهر در جنوب ایران محسوب می شود. سیراف یکی از قدیمی ترین بنادر ایران بوده که در گذشته پررونق ترین بندر تجاری کشور به شمار میرفته است.

شهر باستانی «سیراف» دارای معماری خاصی است که شباهت بسیاری به روستای ماسوله در شمال کشور دارد.

701/700

کد خبر: 718419

وب گردی

وب گردی