استاد دانشگاه: سیر صعودی بازار سرمایه طی چند روز آینده/بازارسهام در دولت روحانی  بهبود پیدا کرده است

استاد دانشگاه بیان کرد: براساس تدابیر اتخاذ شده در دولت کنونی، بازار سرمایه طی چند وقت آینده سیر صعودی را طی خواهد کرد.

مهدی تقوی، استاد دانشگاه در گفت و گو با ایسکانیوز گفت: با توجه به قیمت نمادها در بازار سرمایه نرخ سهام در بازار با کاهش زیادی همراه بوده اما در حال حاضر قیمت آنها در حال افزایش است.

وی در ادامه گفت: قیمت سهام پتروشیمی خارک روی 1100 تومان آمده بود اما مجددا با افزایش همراه شد و در روز جاری نرخ آن به 1200 تومان رسید.

تقوی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت حاکم در بازار سرمایه طی چند روز اخیر روند بازار در حال بهبود است و با وضعیت مساعدی همراه خواهد شد.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: بازار سرمایه در دوران دولت قبل با وضعیت نابه سامان همراه بود اما اکنون دکتر روحانی با اقداماتی که در پیش گرفته در تلاش است تا روند بازار تغییر دهد و آن را بهبود بخشد، در این خصوص می توان گفت طی چند وقت آینده بازار سرمایه سیر صعودی را طی خواهد کرد.

وی به تورم 40 درصدی که در دولت قبل بر اقتصاد کشور حاکم بود اشاره کرد و گفت: لازم به ذکر است که نرخ رشد در دولت قبل منفی بود و همین امر باعث کاهش تقاضا و قدرت خرید مردم شد، در صورت کاهش قدرت خرید افراد تقاضا کاهش می یابد، همین عوامل بر بازار سرمایه تاثیرگذار خواهد بود و باعث کاهش شاخص در این بازار می شود.

تقوی در مورد ریسک هایی که بازار سرمایه را تهدید می کند، اظهار کرد: بازار سرمایه تمامی کشورها با ریسک همراه هستند، از نظر اقتصادی سرمایه گذاران هر چه ریسک بیشتری را قبول می کنند سود بیشتری را به دست می آورند بنابراین ریسک موجود طبیعی است.

401

کد خبر: 718474

وب گردی

وب گردی