یک درصد منابع حاصل از فروش نفت و گاز به وزارت راه اختصاص می‌یابد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند تا یک درصد منابع حاصل از فروش نفت و گاز در قالب بودجه سالانه به وزارت راه و شهرسازی اختصاص یابد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرنگار شانا، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، ١٣ دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در رابطه با لایحه برنامه ششم توسعه کل کشور پس از اعمال تغییراتی با بند الف ماده ٦٩ این لایحه موافقت کردند.

در بند الف اصلاحی ماده ٦٩ این لایحه آمده است: دولت مکلف است به منظور تکمیل و اجرای پروژه‌های حمل و نقل ریلی، ٢ خطه‌ کردن مسیرها و احداث خطوط برقی و سریع‌السیر برای تامین مالی و همچنین تامین سهم دولت در منابع مالی خارجی (فاینانس) و مشارکت‌های عمومی- خصوصی، علاوه بر رشد اعتبارات حمل و نقل ریلی در بودجه سالانه، یک درصد منابع حاصل از فروش نفت و گاز سهم دولت را در قالب بودجه سالانه به وزارت راه و شهرسازی اختصاص دهد تا طرح‌های حمل و نقل ریلی با اولویت دسترسی مناطق محروم اقدام کند.

نمایندگان همچنین با رفع ابهام بند ب ماده ٦٩ لایحه برنامه ششم با ١٧٣ رای موافق، ٣ رای مخالف و ٢ رای ممتنع از مجموع ٢١٢ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بر این اساس بند ب ماده ٦٩ بدین گونه اصلاح شد: با توجه به قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت مصوب ١٣٨٦/٠٩/١٨ به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که در طول قانون برنامه ششم سهم حمل و نقل ریلی حداقل به ٣٠ ‌درصد و سهم حمل مسافر حداقل به ٢٠ درصد برسد.

402

کد خبر: 718498

وب گردی

وب گردی