سهم اینترنت اکسپلورر از بازار مرورگرها در سال اخیر 55 درصد کاهش یافته است

NetMarketShare می گوید در آخرین ماه سال 2016 میلادی مرورگر اج توسط 5.33 درصد کاربران مورد استفاده قرار گرفته است. هرچند این میزان نسبت به 5.21 درصد در ماه قبل از خود افزایش قابل توجهی نشان نمی دهد، اما نسبت به بازه ی مشابه در سال 2015، 190 درصد بیشتر شده است.

به گزارش ایسکانیوز، این در حالی است که میزان استفاده از اینترنت اکسپلورر در بازه ی مشابه، با کاهش چشمگیر 55 درصدی مواجه بوده و از 46 درصد در سال 2015 به 21 درصد در سال 2015 رسیده است.

روند کاهش تعداد کاربران اینترنت اکسپلورر همچنان ادامه دارد و در پایان سال 2016 به 20.84 درصد رسیده است.

کاهش شدید استفاده از اینترنت اکسپلورر و عدم افزایش چشمگیر تعداد کاربران اج نشان می دهد مرورگرهای مایکروسافت در مدت اخیر، 40 میلیون نفر از کاربران خود را از دست داده اند که رقم قابل توجهی به حساب می آید.

کاربرانی که استفاده از مرورگرهای مایکروسافت را کنار می گذارند، گزینه های جانبی مثل کروم و فایرفاکس را انتخاب می کنند و همین موضوع، به ترتیب آمار 56.43 درصدی و 12.22 درصدی برای مرورگرهای گوگل و موزیلا به ارمغان آورده است.

در این میان مرورگر اپرا با رقم 1.33 درصد از کل کاربران، سهم خود را کمابیش حفظ کرده است و میزان استفاده از سافاری اپل با اندکی کاهش از 1.78 درصد در ماه گذشته ی میلادی، به 1.7 درصد رسیده است.

هرچند مایکروسافت هنوز هم حدود یک چهارم سهم بازار مرورگرها را در اختیار خود دارد، اما گزارش های اخیر نشان می دهد وضعیت این شرکت چندان هم پایدار نیست.

مشکل اصلی اینجاست که حتی اضافه شدن ویژگی های جدید مثل استفاده از افزونه، یا پشتیبانی از الگوریتم فشرده سازی Brotli گوگل هم قادر نبوده تمایل کاربران را برای استفاده از مرورگر اج جلب کند و این موضوع تردید های زیادی در مورد آینده ی سهم مایکروسافت از بازار مرورگرها ایجاد می کند.

200

منبع: دیجیاتو

کد خبر: 718506

وب گردی

وب گردی