رییس واحد سیرجان: دانشگاهی دین خود رابه جامعه و کشورش ادا خواهد کرد که بتواند با تولید علم برای مردمش کسب ثروت کند

ابولفضل جعفر قلی خانی گفت: دانشگاهی دین خود رابه جامعه و کشورش ادا خواهد کرد که بتواند با تولید علم برای مردمش کسب ثروت کند بعلاوه در سیاست گذاری های دانشگاه آزاد اسلامی امروزه به وضوح  می بینیم که اهمیت بسیار زیادی به تولیدات علمی می شود.

ابولفضل جعفر قلی خانی، رییس واحد سیرجان دانشگاه آزاد اسلامی، در خصوص فعالیت های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی به ایسکانیوز گفت: رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اهتمام به فعالیت های دانش بنیان علاوه بر اینکه در جهت اقتصاد مقاومتی حرکت کرد توانست مانند تمام دانشگاه های کارافرین دنیا علم را به ثروت تبدیل کند به همین دلیل تنها راه توسعه و پیشرفت دانشگاه ها اقتصاد دانش بنیانی است که زمینه تجاری شدن را داشته باشد است .

وی ادامه داد: دانشگاهی دین خود رابه جامعه و کشورش ادا خواهد کرد که بتواند با تولید علم برای مردمش کسب ثروت کند بعلاوه در سیاست گذاری های دانشگاه آزاد اسلامی امروزه به وضوح می بینیم که اهمیت بسیار زیادی به تولیدات علمی می شود.

وی عنوان کرد : در فعالیت های اقتصادی دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی تا کنون حمایت های قابل توجهی داشته است و در همین زمینه خوشبختانه باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه بسیار فعال عمل می کند. درهمین راستا واحد سیرجان با توجه به تعدد طرح های دانش بنیانی که داشته است اقدام به تاسیس مرکز رشد مستقل کرد که کارهای اولیه آن انجام شده و در دی ماه این مرکز تاسیس خواهد شود.

وی با بیان اینکه باعث خرسندی مجموعه علمی دانشگاه آزاد اسلامی است که رتبه اول را در تولیدات علمی دنیا دارد خاطر نشان کرد: هر مقاله ای باید تحقیق و پژوهش علمی باشد که اگر این نسبت واقعی باشد بسیار قابل توجه خواهد بود البته باید توجه داشته باشیم معضلی در زمینه قانون گذری داریم که مجلس شورای اسلامی با رسیدگی هرچه بهترو بیشتر می تواند صحت و سلامت پایان نامه ها و مقالات را مورد بررسی قرار دهد .

وی اضافه کرد: مدیریت دکتر میرزاده در زمانی آغاز شد که دانشگاه دچار چالش های فراوانی بود و رییس دانشگاه آزاد اسلامی با تجربیات و دیدگاه های علمی که داشت به خوبی توانست این موضوعات را برطرف و دانشگاه را در یک مسیر صحیح قرار دهد.بعلاوه امروز شاهد هستیم دکتر میرزاده به عنوان یک فرد استراتژی فعالیت های مهمی را در زمینه های ساها، برنامه ریزی در زمینه اقتصاد دانش بنیان ، کاهش شهریه ، درآمد های غیر شهریه ای داشته است. و همان گونه که می بینیم در برخی از رشته های دانشگاهی حدود 50 درصد کاهش شهریه داشته ایم.

وی در پایان گفت: نسبت دانشجویان تحصیلات تکمیلی در واحد سیرجان 60% از نسبت کل دانشجویان است همچنین تعداد اعضا هیات علمی تمام وقت این واحد 140نفر و کلیه اعضای تمام وقت ،نیمه وقت و حق التدریسی حدود 300نفر است .

200/202

کد خبر: 718514

وب گردی

وب گردی