افزایش ۱۰ درصدی تعداد مقالات در سال ۹۴

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت ضمن اشاره به افزایش ۱۰ درصدی تعداد مقالات در سال ۹۴، تعداد ارجاعات به مقاله را در سال ۹۴، ۴۹ هزار و ۳۰۰ مورد عنوان کرد.

به گزارش ایسکانیوز، تورج محمدی با بیان اینکه تعداد قراردادهای منعقد شده در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ با افزایش ۱۰ درصدی مواجه شد، اظهار کرد: مبلغ ۱۲.۵ میلیارد تومان نیز وصولی‌های دانشگاه از قراردادهای منعقد شده بود که نسبت به سال ۹۳، ۲۷درصد با افزایش مواجه شده است. از طرفی تعداد قراردادها در سال ۹۳، ۸۱ مورد و در سال ۹۴، ۹۲ مورد بود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت افزود: همچنین در سال ۹۴ تعداد انتشارات مقالات ۱۳۵۰ عنوان بود که نسبت به سال ۹۳ (۱۲۳۰ عنوان) افزایش ۱۰ درصدی داشته است. از طرفی سرانه مقالات نسبت به تعداد ۴۰۸ عضو هیات علمی ۳.۳ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه به سقف ظرفیت انتشاراتی رسیده‌ایم که باید برای عبور از این سقف زیرساخت‌ها را تقویت کنیم، گفت: لازم است زیرساخت‌های پژوهشی را تقویت و اعتبارات قابل توجهی را با برنامه‌ریزی به بدنه دانشگاه تزریق کنیم در غیر این صورت نه‌تنها دانشگاه علم و صنعت بلکه تمام دانشگاه‌ها با افت تعداد مقالات مواجه خواهند شد.

محمدی ضمن اشاره به اینکه سال گذشته مقالات را دسته‌بندی کردیم، گفت: حدود ۳۰ درصد مقالات جزو "کی‌ یو وان" بود که سهم مقالات کیفی به نسبت مقالات با ارزش پایین‌تر بیشتر بود. هفت نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه در سال ۹۴ و ابتدای سال ۹۵ جزو یک درصد دانشمند برتر جهان انتخاب شدند.

وی افزود: همچنین در سال ۹۴، تعداد ارجاعات ۴۹ هزار و ۳۰۰ مورد بود که این میزان در سال ۹۳، ۳۹ هزار و ۵۰۰ مورد ارجاع بوده است در واقع نسبت استناد به مقالات ۴.۳ درصد بوده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت همچنین ضمن اشاره به اینکه مقالات را به طور مستقیم حمایت نمی‌کنیم، اظهار کرد: هر مقاله به عنوان یک امتیاز در گرنت اساتید تجمیع می‌شود و در پایان هر سال این گرندها محاسبه می‌شوند که براساس محاسبات به طور متوسط ۱۰ میلیون تومان حمایت داشتیم.

عدم تخصیص ۱۰ درصد بودجه سال ۹۴

محمدی در ادامه با بیان اینکه ۷۴ درصد اعتبارات بودجه تا سه ماهه سوم سال ۹۵ تخصیص داده شده که تا حدودی پاسخگوی نیازها بوده است، ادامه داد: مشکلات دانشگاه ناشی از عدم تخصیص ۱۰ درصد بودجه سال ۹۴ است که هنوز جبران نشده و این مبلغ به عنوان کسری بودجه دانشگاه همچنان وجود دارد.

معاون پژوهش فناوری دانشگاه علم و صنعت همچنین به فرصت مطالعاتی دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: از دو سال گذشته در پی فراهم کردن تسهیلاتی در جهت افزایش استقبال اساتید از فرصت مطالعاتی هستیم چرا که همخوانی تعداد ظرفیت‌ها و درخواست‌ها نشان از بی‌علاقگی اساتید نسبت به مساله فرصت مطالعاتی دارد.

محمدی همچنین به تداوم نشست‌های تخصصی دانشگاه با مدیران صنایع مختلف اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه دانشگاه تا حدودی توانسته پاسخگوی نیاز صنایع باشد تداوم برگزاری نشست‌های تخصصی در راستای زمینه‌سازی برقراری ارتباط با صنعت همچنان ادامه دارد و البته صنایع نیز به دانشگاه اعتماد دارند به‌گونه‌ای که طی دو دهه اخیر دو هزار قرارداد با دانشگاه علم و صنعت منعقد شده است.

201

منبع: ایسنا

کد خبر: 718532

وب گردی

وب گردی