نقش بزرگترین هلدینگ چندرشته ای فعال کشور در افزایش سهم اقتصاد دانش بنیان 

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای فعال کشور مامور افزایش سهم اقتصاد دانش بنیان در درآمد ناخالص داخلی شد.  

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری غدیر، به منظور افزایش سهم اقتصاد دانش بنیان به عنوان بخش مطرح سرمایه پذیر آینده اقتصادی در درآمد ناخالص داخل کشور، تفاهم نامه همکاری مشترک بین شرکت سرمایه گذاری غدیر و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تفاهم نامه به امضا رسید.
افزایش سهم اقتصاد دانش بنیان در درآمد ناخالص داخلی از طریق افزایش سهم فعالیت های دانش بنیان در عملکرد شرکت سرمایه گذاری غدیر به عنوان بزرگترین هلدینگ چندرشته ای فعال در کشور صورت خواهد گرفت. در این میان حمایت از تجاری سازی محصولات دانش بنیان نیاز مند استفاده از ظرفیت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت سرمایه گذاری غدیر است که به موجب آن مقرر شد تا یک شرکت سرمایه گذاری جسورانه (vc) تاسیس شود. این شرکت به سرمایه گذاری و حمایت مالی از طرح های فناورانه موثر در چرخه اقتصادی کشور و شرکت های تابعه غدیر می پردازد تا به این واسطه فرآیند بازار سازی طرح ها و محصولات دانش بنیان تسهیل و آسان شود.
این شرکت دستاوردهای فناورانه شرکت های دانش بنیان و صاحبان طرح های فناورانه را شناسایی و پس از ارزیابی و بررسی امکان سنجی مورد حمایت قرار خواهد داد. اجرای این طرح ها بر اساس قواعد و ضوابط مورد توافق صورت خواهد گرفت.
صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و محصولات مکمل نظیر کاتالیست ها، تصفیه فاضلاب شهری و پساب صنعتی، انرژی و به خصوص انرژی های تجدید پذیر و شبکه های انتقال انرژی، نانو فناوری به خصوص نانو داروها، ICT ، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی پیشرفته از جمله حوزه هایی است که در همکاری علمی، فنی و مدیریتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با غدیر مورد اشاره قرار گرفته شده است.
همچنین یک مرکز نوآوری توسط شرکت سرمایه گذاری غدیر با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت های تازه تاسیس ایجاد خواهد شد.
برای استفاده بهینه از ظرفیت های قانونی در حمایت از تسریع روند توسعه شرکت های دانش بنیان تابعه غدیر، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قول مساعد در ارایه تسهیلات صندوق های دولتی ارایه دهنده تسهیلات داده است.

401/601

کد خبر: 718548

وب گردی

وب گردی