افزایش ناوگان مسافری بنیاد به۲۵۰ واگن/ سالیانه سه میلیون نفر مسافر جابه جا می شود

مدیرعامل شرکت راه آهن شرقی بنیاد وابسته به بنیاد مستضعفان گفت: این شرکت براساس برنامه سه ساله بنیاد تا سال ۱۳۹۷، برای توسعه ناوگان ریلی خود باید تعداد واگن ها را از ۱۲۸ به ۲۵۰ دستگاه واگن مسافری افزایش دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علیرضا شیخ طاهری : اکنون این شرکت سالیانه بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار مسافر را در سطح کشور جابجا می کند و قرار است با دو برابر شدن ظرفیت ناوگان ریلی از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ سالیانه بیش از سه میلیون مسافر را در شبکه ریلی کشور جابجا کند.

وی افزود: بدین ترتیب سهم راه آهن شرقی بنیاد (بن ریل) از بازار حمل و نقل ریلی کشور به ۱۰ درصد خواهد رسید.

شیخ طاهری با بیان اینکه به طور میانگین ۸۵ درصد ناوگان ریلی این شرکت روزانه در خطوط سیر می کنند و این رکوردی در صنعت حمل ونقل ریلی است، گفت: وجود دو مرکز تعمیرات و نگهداری در تهران و مشهد سبب شده است واگن های این شرکت در خطوط ریلی کشور بدون هیچ مشکلی سیر کنند تا ضریب اشغال ۸۰ درصدی قطارهای بن ریل در طول سال همواره ارتقا یابد.

وی تاکید کرد: سیاست ما در افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل ریلی استفاده از توانمندی های داخلی است و تاکنون این شرکت بیش از ۵۰ واگن خود را از سازندگان داخلی تحویل گرفته و مابقی نیز به تدریج در سال ۱۳۹۶ به بن ریل تحویل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شرقی بنیاد (بن ریل) یادآورشد: در صورتی که تولید برخی از واگن های این شرکت در داخل کشور میسر نباشد، ممکن است تعدادی از واگن های مورد نیاز راه آهن شرقی بنیاد از خارج وارد شود.

شیخ طاهری افزود: میانگین عمر ناوگان مسافری این شرکت حدود ۹.۵ سال است، در حالی که اکنون متوسط سن ناوگان ریلی کشور به حدود ۳۳ سال رسیده است. از طرفی اکنون ۸۵ درصد واگن های این شرکت ریلی در حد نو هستند و ۱۵ درصد ناوگان ما حدود ۲۰ سال عمر دارند و براساس برنامه ریزی های انجام شده تعدادی از آنها برای تعطیلات نوروز ۱۳۹۶ در دست بازسازی قرار گرفته اند.

مدیرعامل شرکت بن ریل با بیان اینکه در فصل تابستان امسال بیش از ۳۵۰ هزار نفر در مسیرهای مختلف با ناوگان این شرکت جابجا شدند، گفت: به طور میانگین سالیانه بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مسافر با ناوگان ریلی این شرکت در مسیرهای داخلی از جمله تهران - مشهد و بالعکس جابجا می شوند.

شیخ طاهری بیان کرد: در حالی که قیمت بلیت برخی از قطارها در مسیر تهران - مشهد حدود ۲ میلیون ریال است، این شرکت با مدیریت هزینه ها، قیمت بلیت خود را در این مسیر حدود یک میلیون ریال تعیین کرده است تا با ارایه خدمات کیفی مشابه، هزینه سفر برای مردم کمتر شود، چرا که افزایش کیفیت در قبال کاهش بهای بلیت یکی از مهم ترین استراتژی های این شرکت در راستای اجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به اهمیت ارایه خدمات مطلوب به مسافران شبکه ریلی کشور، یادآورشد: پس از دو دهه فعالیت، بن ریل استمرار و نهادینه شدن ارایه خدمات مطلوب را به مسافران در دستور کار خود قرارداده است و برای تحقق این مساله شرکت راه آهن شرقی بنیاد قراردادی یک ساله با شرکت راه آهن آلمان برای استانداردکردن و ارتقا کیفیت خدمات به امضا رسانده است تا خدمات این شرکت با برگزاری دوره های آموزشی و انتقال دانش فنی و تخصصی مطابق با استانداردهای بین المللی تحت لیسانس راه آهن آلمان بیش از پیش ارتقا یابد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شرقی بنیاد با بیان اینکه با توجه به نظر سنجی های راه آهن جمهوری اسلامی ایران خدمات این شرکت به مسافران از کیفیت بالایی برخوردار بوده است، گفت: به همین علت این شرکت موفق شد نشان ملی کیفیت برتر سومین اجلاس مشترک توسعه کیفیت حمل و نقل، ساختمان و شهرسازی را نیز به خود اختصاص دهد.

شیخ طاهری با بیان این که ارایه خدمات منطبق با دانش جهانی همراه با کیفیت بالا و قیمت پائین بلیت، مهم ترین استراتژی ما در شرکت راه آهن شرقی بنیاد است، ابراز امیدواری کرد با برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز برای مهمانداران قطارهای این شرکت، همچنان بتوانیم در توسعه خدمات خود به مردم عزیزمان گام های اساسی برداریم.

به گزارش ایرنا، پیش از این رییس بنیاد مستضعفان با اشاره به فعالیت های شرکت راه آهن شرقی بنیاد در حوزه ریلی کشور گفت: فعالیت ما در حوزه ریلی کشور توسعه خواهد یافت و گسترش فعالیت های ما در این بخش از برنامه های مهم توسعه بنیاد است، زیرا معتقدیم باید با افزایش سرمایه گذاری ها در این بخش و ارتقا کیفیت خدمات، هزینه های سفر در حوزه ریلی برای مردم کاهش یابد.

402/601

کد خبر: 718639

وب گردی

وب گردی