تلفیق «مکبث» با آیین زار

نمایش «تنها هملت می‌داند سگ چرا پارس می‌کند مکبث» به کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی طی روزهای 18، 21 و 26 دی ماه در 3 شهر یزد، مازندران و مشهد روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، این نمایش به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی اجرا می‌شود و روایت‌گر نمایشنامه مشهور «مکبث» در فضای جنوب ایران و تلفیق آن با آیین زار است.

در این نمایش محمد سایبانی، داود اسلامی، بهرنگ عباسپور، حسین اصیلی، بهنام پاییزه، بهروز عباسی، الهام اسکندری، سارا شاهی، پیمان بخش به ایفای نقش می‌پردازند.

ابراهیم پشت کوهی دراین باره بیان کرد: اجرای نمایش در شهرهای مختلف بسیار دوست‌داشتنی و لذت‌بخش است، ای کاش برنامه‌ریزی صورت گیرد که تعامل و ارتباط میان هنرمندان و مدیران تماشاخانه‌های میزبان استانی بیشتر شود، متاسفانه در برخی موارد اطلاعاتی از امکانات این تماشاخانه‌ها ندارم اما اگر کارها با برنامه‌ریزی دقیق‌تر انجام شود و اطلاعاتی در این زمینه به گروه‌های اجرایی داده شود، خیلی بهتر از این ها خواهد بود.

این کارگردان درباره استقبال تماشاگران از نمایش‌هایی که در شهرهای مختلف اجرا می‌شوند، گفت: استقبال تماشاگران خوب و امیدوار کننده است. به نظر من برای بهتر شدن این روند اگر تبلیغات خیلی جامع‌تر برگزار شود، تاثیرات بهتری دارد و با فراهم کردن فضای خوب اجرایی برای گروه‌ها، تعداد تماشاگران نیز بالطبع بیشتر و استقبال چند برابر افزایش خواهد یافت.

این کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه اجرا در شهرهای مختلف نباید مختص جشنواره فجر استانی باشد، ادامه داد: امیدوارم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد اجرای نمایش‌های مختلف در اکثر نقاط ایران باشیم و این روند در طول سال نیز برگزار شود و فقط مختص یک مقطع یا جشنواره تئاتر فجر نباشد.

وی افزود: اگر این مساله مقطعی باشد، تاثیر چندانی نخواهد داشت بنابراین شاید جشنواره تئاتر فجر استانی سرآغاز و پیش در آمدی بر جشنواره باشد که باعث رونق گرفتن تئاتر در سراسر کشور شود و بیشتر شاهد پیشرفت این موضوع باشیم.

سی و پنجمین دروه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی از اول تا دوازدهم بهمن ماه برگزار می‌شود.

502500

کد خبر: 718682

وب گردی

وب گردی