بخشنامه تامین تجهیزات پزشکی از تولیدات داخلی ابلاغ شد

رئیس سازمان غذا و دارو با ابلاغ بخشنامه ای به دانشگاه های علوم پزشکی از آنها خواست تا در تامین نیازهای تجهیزات پزشکی مراکز درمانی، تولیدات داخلی را در اولویت قرار دهند.

به گزارش ایسکانیوز این بخشنامه با موضوع «الزام در اولویت قرارگرفتن تامین نیازهای مراکز درمانی از تولیدات داخلی» ابلاغ شد.
رسول دیناورند، رئیس سازمان غذا و دارو در این بخشنامه تاکید کرد: بر اساس ابلاغیه ریاست جمهوری و مقررات هیات وزیران و سیاست های کلی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و اقتصاد مقاومتی مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب ، تامین نیاز های مراکز درمانی از تولیدات داخلی با کیفیت در اولویت قرار دارد.
دیناروند در این بخشنامه تصریح کرد: لازم است همه مراکز درمانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی نسبت به خرید کالاهای تولید داخل دارای پروانه ساخت معتبر از این سازمان اقدام کنند و صرفا کالاهایی که براساس مندرجات وب سایت اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی به آدرس www.imed.ir دارای پروانه ساخت معتبر است، خریداری کنند.
وی در بخشنامه یاد شده افزود: بدیهی است تمام داروخانه های عرضه کننده ملزومات پزشکی مستقر در مراکز درمانی دولتی نیز مشمول این دستورالعمل هستند.
به گزارش ایرنا، 40 درصد بازار تجهیزات پزشکی کشور از تولیدات داخلی و 60 درصد از لوازم پزشکی وارداتی تامین می شود و سازمان غذا و دارو در نظر دارد که در چند سال آینده این نسبت را برعکس کند.
رسیدن به 60 درصد سهم بازار داخلی در حوزه تجهیزات پزشکی از اهداف برنامه ششم توسعه است.
منبع:ایرنا

706/700

کد خبر: 718733

وب گردی

وب گردی