نوبخت در نشست خبری: رشد اقتصادی در ۶ ماهه نخست سال بدون احتساب نفت ۴.۵ درصد است

سخنگوی دولت با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست سال رشد اقتصادی ۶.۵ درصد بوده است، گفت: سهم رشد اقتصادی بدون احتساب سهم نفت در ۶ ماهه نخست سال ۴.۵ درصد است.

به گزارش ایسکانیوز، نشست خبری محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت امروز (سه شنبه 14 دی ماه) در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد که نوبخت با اشاره به سیاست دولت از ابتدای سال 95 مبنی بر خروج از رکود و رشد اقتصادی گفت:رشد اقتصادی از دو مسیر دنبال می‌شود، نخست کمک به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در واحدهای نیمه فعال و ارائه تسهیلات به این واحدها که به حدود 7 هزار و 500 واحد، 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات ارائه شده است و این واحدها فعال شده‌اند.

سخنگوی دولت یازدهم افزود: بخش دیگر از رشد اقتصادی با تخصیص اعتبارات به طرح‌های عمرانی دولتی برای فعال سازی آنها دنبال شده است که 37 هزار میلیارد تومان به طرح‌های نیمه تمام دولتی ارائه شده است و 13 هزار میلیارد تومان تسهیلات به طرح های عمرانی از طریق سیستم بانکی اعطا شده است.

نوبخت با بیان اینکه تا 6 دی ماه سال جاری به 19 هزار و 509 واحد تولیدی حدود 13 هزار و 645 میلیارد تومان تسهیلات از طریق سیستم بانکی ارائه شده که از رکود خارج شوند، ادامه داد: بر اساس آخرین گزارش 33 هزار میلیارد تومان به طرح های عمرانی تخصیص یافته است تا بتوانیم از 246 طرح تا پیش از پایان دولت یازدهم بهره‌برداری کنیم.

وی یادآور شد: حاصل سرمایه‌گذاری خصوصی و اعتبارات دولتی، تملک دارایی سرمایه‌ای (طرح‌های عمرانی) رشد 6.5 درصدی با نفت و 4.5 درصدی بدون نفت در 6 ماهه نخست سال 95 بوده است که توزیع این رشد، 6 درصد در بخش کشاورزی، 9.1 درصد در بخش صنعت و 5 درصد در بخش خدمات بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه سهم نفت در تولید ناخالص داخلی 4.7 درصد است، افزود: کشاورزی 13 درصد، صنعت 20 درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده‌اند و مابقی به بخش خدمات مربوط می‌شود.

سخنگوی دولت یازدهم با بیان اینکه بر اساس گزارش سازمان سرمایه‌گذاری خارجی از آغاز دولت تا اجرایی شدن برجام برای 108 طرح تولیدی، 5 میلیارد و 211 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی شده است، ادامه داد: از ابتدای دی ماه سال گذشته تا ابتدای دی ماه سال جاری برای 113 طرح بالغ بر 11 میلیارد و 802 میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است که این سرمایه‌گذاری با افزودن سرمایه‌گذاری از طریق اعطای تسهیلات با طرح‌های تملک دارایی رشد 6.5 درصدی را تسهیل کرده است و امیدواریم که این رشد استمرار داشته باشد.

302/300

کد خبر: 718736

وب گردی

وب گردی