لنوو از سه لپ تاپ ThinkPad X1 جدید و تبلت هیبریدی Miix 720 رونمایی کرد

تنها چند ساعت بیشتر به شروع رسمی نمایشگاه CES باقی نمانده که کمپانی لنوو از محصولات جدید خود پرده برداری نموده است. هفته گذشته از 9 لپ تاپ جدید رونمایی کرد و امروز در کنار سری جدید لپ تاپ های گیمینگ خود اسپیکری قدرت گرفته از دستیار هوشمند الکسای آمازون را هم به نمایش گذاشت.

به گزارش ایسکانیوز، تنها دیوایس هایی نیستند که لنوو برای CES امسال در چنته دارد. کمپانی تایوانی دقایقی پیش از سه لپ تاپ و تبلت هیبریدی ThinkPad X1 جدید در کنار Miix 720 هم رونمایی به عمل آورده که از بین این چهار مورد یقینا سردمدار آن ها پنجمین نسل از ThinkPad X1 Carbon به شمار می رود.

X1 Carbon جدید حالا کوچکتر از گذشته شده و از یک نمایشگر IPS چهارده اینچی در قالب یک صفحه 13 اینچی بهره می برد. گفتنی است که این اقدام لنوو در راستای استقبال کاربران از بدنه های باریک در لپ تاپ ها صورت گرفته است.

گفته شده که باتری این لپ تاپ 1.13 کیلوگرمی می تواند با یک بار شارژ تا 15.5 ساعت دوام بیاورد. از پورت های مهم این دستگاه هم می توان به تاندربولت 3 اشاره کرد که در آن واحد قدرت تغذیه دو مانیتور 4K یا یک مانیتور 5K را دارا است. ضمنا این لپتاپ مجهز به یک مودم اینترنال X7 LTE-A طراحی شده توسط کوالکام برای اتصال به اینترنت نیز هست.

از دیگر خصوصیات X1 Carbon جدید نیز می توان به پشتیبانی از ویندوز Hello، دوربین مادون قرمز برای تشخیص چهره و حسگر اثر انگشت اشاره کرد.

اما ThinkPad X1 Yoga نسل جدید هم به روز رسانی هایی مشابه Carbon را به خود دیده که از جمله آن ها می توان به پورت تاندربولت 3 و ارتقای امنیت اشاره نمود. یوگای جدید همچنین به یک ThinkPad Pen Pro قابل شارژ جدید با نوک پلاستیکی نرم نیز مجهز شده تا راحت تر از همیشه بتوان به استفاده از آن پرداخت.

یکی از خصوصیات جالب ThinkPad X1 Yoga جمع شدن کیبورد در حالت تبلت است. اگر تا حالا از یک دستگاه هیبریدی در حالت تبلت استفاده کرده باشید یقینا حس برخورد دست تان با دکمه های کیبورد از پشت دستگاه را تجربه کرده اید که خیلی خوشایند نیست.

این دستگاه هیبریدی از یک نمایشگر 14 اینچی OLED بهره می برد که گفته شده رنگ سیاه حقیقی و صد در صد طیف رنگی RGB کمپانی ادوبی را پوشش می دهد.

اما درست مثل دو دستگاهی که بالاتر اشاره شد، X1 Tablet نیز از یک چیپ Snapdragon X7 LTE-A برای اتصال به اینترنت برخوردار است. با این حال خبری از پورت تاندربولت 3 در آن نیست و در عوض لنوو پورت های استاندارد USB نوع C و USB 3.0 را برای آن در نظر گرفته است.

این دستگاه همچنین از نمایشگر کوچکتری نسبت به دو مدل دیگر بهره می برد که تنها 12 اینچ است که البته کاربرد خاص خودش را دارد. Carbon لپ تاپ است، Yoga دستگاه هیبریدی است و Tablet گجتی است که نمایشگر آن قابلیت جدا شدن را دارد.

اما دیگر گجت جدا شونده لنوو Miix 720 است که بیشتر به یک تبلت هیبریدی سرفس مانند شباهت دارد. این دستگاه دارای نمایشگری 12 اینچی با وضوح 2880×1920 بوده و قلم آن می تواند 4,096 سطح مختلف از فشار را به نمایشگر وارد کند.

اما بر خلاف X1 Tablet، میکس 720 از دوربین ویندوز هلو برخوردار بوده و ضمنا از پورت تاندربولت 3 هم بهره می برد. قیمت مدل پایه Lenovo Miix 720 از 999.99 دلار آغاز شده و در رنگ های طلایی و خاکستری وارد بازار خواهد شد و بر خلاف دستگاه های سرفس مایکروسافت کیبورد نیز همراه آن خواهد بود. البته برای خرید Active Pen 2 می بایست آن را با قیمت 59.99 دلار و به طور جداگانه بخرید.

اما برای خانواده ThinkPad X1 قیمت Carbon از 1349 دلار، یوگا از 1499 دلار و Tablet از 949 دلار آمریکا آغاز خواهد شد. کلیه دستگاه هایی که توضیحاتشان را خواندید قرار است که از فوریه امسال وارد بازار شوند. البته به نظر می رسد که Tablet با اندکی تأخیر و یک ماه بعد روانه بازار شود.

منبع: دیجیاتو

205/200

کد خبر: 718742

وب گردی

وب گردی