آشنایی با پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی/کاظمی: ارتباط دانشگاه با صنعت باید قوی تر شود

پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ارتباط دانشگاه با صنعت باید قوی تر شود گفت: صاحبان صنایع طی جلسات مداوم با اساتید دانشگاه در راستای شناسایی و حل مشکلات پیش رو اقدام کنند.

علی کاظمی پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص بهبود فعالیت پژوهشگران گفت: موثرترین امر ، اختصاص بودجه کافی برای طرح های پژوهشگران است تا ارتباط دانشگاه با صنعت قوی تر شود.

وی افزود: دانشگاه با حضور اساتید در امر تحقیق و پژوهش می تواند ارتباط قوی تری با صنعت داشته و صاحبان صنایع جلسات مداومی با اساتید دانشگاه در خصوص انواع رشته ها برگزار کنند و به طور مثال در گرایش دارو در راستای حل مشکلات دارویی کشور استفاده کنند.

کاظمی گفت: از سال 84 با آشنایی اساتید دکتری عمومی اقدام به کار پژوهشی کردم و در کنگره ها و همایش های ملی به ارائه مقالات علمی پژوهشی و ISI پرداختم.

پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضر مشغول تدریس هستم تاکنون 27 مقاله علمی پژوهشی و ISI دارم و در کنگره بین المللی میکروبیولوژی شرکت کردم و در جشنواره پژوهشگران و نخبگان دو بار پژوهشگر برتر شده است.

وی اظهار داشت: دلیل عدم استقبال دانشگاه از طرح ها می تواند به دلیل کاهش بودجه باشد. تفاوت عمده ای که بین باشگاه واحدهای مختلف وجود دارد این است که یکسری از باشگاه های واحدها خیلی فعال نیستند و حوزه هایی که فعال تر هستند با بودجه بیشتری که دارند؛ فعال ترهستند.

کاظمی درادامه با بازگو کردن خاطره دیدار با آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) بیان کرد: ایشان در راستای بیانیات رهبری برای پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی همیشه از پژوهشگران و طرح های پژوهشی حمایت می کردند. زیرا ایشان معتقد بودند با طرح های ارائه شده توسط پژوهشگران باشگاه، تجاری سازی و سودآوری طرح ها برای دانشگاه خواهد بود.

خبرنگار: زهرا بخشی پور/منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

202/200

کد خبر: 718744

وب گردی

وب گردی