شارژدهی بهتر باتری و ضخامت کمتر

لنوو بهبودهایی برای افزایش شارژدهی باتری و کاهش ضخامت لپ‌تاپ‌های ThinkPad X1 Carbon، X1 Yoga و تبلت X1 ایجاد کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، پنجمین نسل از لپ‌تاپ‌های تینک پد X1 کربن از لحاظ ظاهری شبیه به نسل قبل است، اما وزن ۱ کیلو و ۱۳۴ گرمی آن در مقایسه با وزن ۱.۲۲۵ کیلوگرمیِ گذشته کمتر شده است و البته لنوو توانسته صفحه نمایش ۱۴۴ اینچ فول اچ‌دی را در همان بدنه‌ی فیبر کربنیِ گذشته که صفحه نمایش ۱۳۳ اینچی داشت، جا دهد. این لپ‌تاپ مجهز به پردازنده‌ی جدید کبی‌لیک شده و دارای مودم X7 LTE اسنپدراگون کوالکام نیز هست.

نسخه‌ی جدید ایکس ۱ کربن دارای شارژدهی باتری ۱۵.۵ ساعتی است که نسبت به شارژدهی ۱۰ ساعته‌ی نسل قبل، رشد چشمگیری دارد. همچنین ترک پد آن از Microsoft Precision Trackpad پشتیبانی می‌کند. این لپ‌تاپ درگاه اس‌دی ندارد، اما مجهز به دو پورت یو‌اس‌بی نوع سی و دو پورت یو‌اس‌بی A و پورت HDMI شده است.

این لپ‌تاپ از ماه فوریه با قیمت پایه‌ی ۱۳۴۹ دلار به فروش خواهد رسید.

اما تینک‌پد ایکس ۱ یوگا نیز بهبودهایی را به خود دیده است. نسخه‌ی جدید که ۱۵۰۰ دلار قیمت دارد، مجهز به پردازنده‌ی نسل جدید شده است و از ترک پد Microsoft Precision Trackpad پشتیبانی می‌کند. از طرف دیگر تبلت ۹۴۹ دلاری تینک‌پد ایکس ۱ نیز بهبودهایی در نسل جدید از لحاظ شارژدهی باتری به خود دیده است.

سری تینک‌پد لنوو پرفروش‌ترین خانواده‌ی این شرکت به‌حساب می‌آید که بیشتر مشتریان آن تجاری هستند؛ اما لنوو مدعی است که تینک‌پد ایکس ۱ فروش و محبوبیت خوبی در بین کاربران عادی دارد.

200/202

منبع: زومیت

کد خبر: 718773

وب گردی

وب گردی