علیرغم تمام چالش های مالی، با اجرای سیاست های درست، اندوخته مالی این دانشگاه از سال 92 تا کنون مثبت بوده است/405 میلیارد تومان اعتبار برای استان مازندران

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه نیمی از فارغ التحصیلان کشور متعلق به این دانشگاه هستند، گفت: این تعداد فارغ التحصیل موجب توسعه فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و ... کشور شده اند، در حالیکه آموزش این تعداد دانشجو بدون کوچکترین بار مالی بر دوش دولت صورت گرفته باشد.

به گزارش ایسکانیوز، هفدهمین جلسه هیات امنای استان مازندران با هدف تصویب بودجه سال 96 این استان صبح امروز به ریاست دکتر میرزاده و با حضور سایر اعضا برگزار شد.

دکتر میرزاده در این جلسه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی ، طی 35 سال از حیات خود با فراز و نشیب های بسیاری روبرو بوده است اما به قول برنده جایزه نوبل می توان از آن به عنوان یک پدیده ویژه در توسعه آموزش عالی و نمونه موفقی از مشارکت مردم در توسعه علمی کشورها دانست.

وی با اشاره به ویژگی های منحصربفرد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در مقایسه با دانشگاه های سنتی کشور، دانشگاهی جوان به شمار می رود با این وجود عملکرد موفقی طی سه دهه فعالیت خود داشته است.

وی با اشاره به ظرفیت های این دانشگاه برای توسعه تحصیلات تکمیلی گفت: توسعه فضاهای آموزشی، ایجاد طرح بزرگ ساها(11 هزار کارگاه و آزمایشگاه)، جذب و ارتقا 5 هزار عضو هیات علمی در هر سال، رعایت استانداردها مطابق با استانداردهای آموزش عالی همگی شرایط جذب دانشجویان تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه را فراهم ساخته است.

دانشگاه آزاد اسلامی دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی

وی با اشاره به تاثیرات مثبت دانشگاه آزاد اسلامی در جامعه گفت: اگر برای انقلاب اسلامی ایران بتوان 10 دستاورد شاخص در نظر گرفت، یکی از آنها قطعا تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی است. در حال حاضر در بسیاری از سازمانها پست های مدیریتی و مشاغل مهم آن سازمان به فارغ التحصیلان این دانشگاه تعلق دارد.

دکتر میرزاده دراین باره افزود: کاهش جمعیت جوان کشور بسیاری از دانشگاه ها را چالش جمعیت دانشجویی روبرو ساخته است، اما با این حال این تعداد دانشجو بین 2 هزار و 300 موسسه آموزش عالی تقسیم شده است. پرواضح است که توسعه موسسات آموزش عالی در دولت قبل با هدف حذف و توقف دانشگاه آزاد اسلامی طراحی شده بود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برخی نقدهای نادرست درباره این دانشگاه گفت: آنهایی که امروز شاکیان دانشگاه آزاد اسلامی هستند به صورت ویژه خوارانه مورد حمایت هستند، آنها دوره های کارشناسی ارشد را بدون رعایت حداقل استانداردها و حتی بدون کنکور برگزار می کنند اما کمترین خرده ای به آنها گرفته نمی شود.

وی افزود: طی سه سال اخیر حقوق اعضای هیات علمی این دانشگاه 86 درصد و حقوق کارکنان با رشد 122 درصدی روبرو بوده است، البته افزایش حقوق کارکنان در سال آینده 10 درصد در نظر گرفته شده است که متناسب با نرخ تورم کشور است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: این دانشگاه هر ماه هزینه زیادی صرف حقوق و دستمزد کارکنان خود می کند، اما با وجود تمام مشکلات و کارشکنی های رقبای این دانشگاه تا کنون هیچ مشکلی در این خصوص نداشته ایم. خوشبختانه علیرغم تمام چالش های مالی، اجرای سیاست های درست در این دانشگاه باعث شد تا اندوخته مالی این دانشگاه از سال 92 تا کنون همه ساله مثبت باشد.

دکتر میرزاده برای برون رفت واحدهای استان مازندران از مشکلات فعلی همچون زیان ده بودن برخی واحدها، گفت: با توجه به پتانسیل های این استان انتظار می رود، استان مازندران بحث اقتصاد دانش بنیان را با جدیت بیشتری پیگیری کند.

وی همچنین از دکتر نیازآذری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران خواست تا برای اثر گذاری بیشتر واحدهای این استان موضوع توسعه شرکت های دانش بنیان و تنوع بخشی بر درآمدهای غیر شهریه ای را مورد توجه قرار دهد.

تقویت ارتباط با صنعت، خدمات، کشاورزی، تبدیل احسن اموال و اخذ پروژه از سایر دستگاه ها و سازمان ها از دیگر پیشنهادهای دکتر میرزاده به استان مازندران برای حل مشکلات این استان بود.

دکتر میرزاده در پایان از خدمات دکتر فلاح استاندار مازندران و زحمات کوشش های دکتر نیازآذری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران قدردانی و تشکر کرد.

در این جلسه با موافقت اعضا، بودجه استان مازندران از حیث درآمد و هزینه 330 میلیارد تومان، از حیث منابع و مصارف 405 میلیارد تومان با اصلاحاتی از جمله تامین اعتبار برای بازنشستگی و بازخریدی پیش از موعد و اصلاح منابع درآمدی و هزینه ای فعالیت های دانش بنیان ضمن تاکید بر تحقق درآمدهای غیرشهریه ای و اعمال سیاست های مدیریت هزینه به تصویب رسید.

200

کد خبر: 718775

وب گردی

وب گردی