میکس ناسا از برترین تحقیقات فضایی در سال ۲۰۱۶

سازمان ناسا در ابتدای سال ۲۰۱۷ میلادی ترکیبی کوتاه از برترین کارهای تحقیقاتی خود در سال ۲۰۱۶ را به شکل "میکس‌تیپ" ارائه کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا این میکس را در قابل یک ویدئو ارائه کرده که حاوی نمونه‌هایی از جالب‌ترین تلاش‌های این سازمان در سال ۲۰۱۶ است.

این مرکز مستقر در مریلند بزرگترین تشکل از دانشمندان و مهندسانی است که به ساخت فضاپیما و فناوری‌هایی برای بررسی زمین، منظومه شمسی و جهان می‌پردازند.

در سال ۲۰۱۶، عملیات هابل ناسا به دانشمندان نشان داد که جهان قابل مشاهده از ۱۰ برابر کهکشان بیشتری نسبت به تصورات پیشین برخوردار است. از دیگر عملکردهای مرکز گودارد می‌توان به مطالعه هشت ساله یخ فرار قطبی طی عملیات IceBridgeاشاره کرد. این مرکز همچنین نخستین ماموریت نمونه‌برداری از سیارک آمریکا را سال گذشته به فضا ارسال کرده بود.

در این فیلم به رویدادهای دیگری همچون ثبت دو ماه‌گرفتگی در یک تصویر توسط تلسکوپ هابل، تکمیل پرواز رکوردشکن ۴۶ روزه یک بالن فشار، سنجش جدید حرکت دی‌اکسیدکربن در میان جو زمین، گذر سیاره ناهید از برابر خورشید از منظر رصدخانه دینامیک خورشیدی، نقشه برداری از گرانش مریخ با کمک سه فضاپیمای ناسا و تکمیل اجزای علمی و اپتیک تلسکوپ فضایی جیمز وب اشاره کرد.

منبع:ایسنا

204

کد خبر: 718776

وب گردی

وب گردی