سئول: ترامپ از جدی بودن تهدید هسته‌ای کره شمالی آگاه است

دولت کره جنوبی اعلام کرد اظهارات دونالد ترامپ درباره مساله کره شمالی و برنامه هسته‌ای این کشور نشان می دهد که او ازجدی بودن تهدیدی که برنامه هسته‌ای کره شمالی ایجاد کرده آگاه بوده و قصد متزلزل کردن سیاست تحریم‌ها علیه این کشور منزوی را ندارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی گفته بود کشورش در آستانه پرتاب آزمایشی یک موشک بالستیک قاره پیما با قابلیت رسیدن به سرزمینهای متعلق به خاک آمریکا است.

با این حال دونالد ترامپ این ادعا را رد کرده و در توئیتر نوشت: چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

وزارت امور خارجه کره جنوبی در واکنش به حرفهای ترامپ علیه کره شمالی گفت،‌این اولین اشاره ترامپ به مساله هسته‌ای کره شمالی از زمان پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر را می توان به عنوان یک "هشدار واضح" به کره شمالی تفسیر کرد.

چو جون هیوک، سخنگوی وزارت امور خارجه کره جنوبی در یک کنفرانس خبری گفت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا به سبب هشدارهای اولیه ما و مقامات آمریکایی کاملا به فوریت و شدت تهدید هسته‌ای کره شمالی اشراف پیدا کرده است.

وی خاطر نشان کرد: آنها موضع تزلزل ناپذیر خود را در خصوص لزوم تحریمها علیه کره شمالی و تداوم همکاری نزدیک بین کره جنوبی و آمریکا حفظ خواهند کرد.

ترامپ هنوز سیاستش درباره کره شمالی را تشریح نکرده اما در زمان کمپین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از تمایلش برای مذاکره با رهبر کره شمالی در صورتی که فرصتش پیش بیاید سخن گفت.

منبع: ایسنا

306/300

کد خبر: 718781

وب گردی

وب گردی