یک کارشناس امور سینمایی؛  «حسنات» تنها جشنواره خوب شهرستانی است که هنوز خوب دیده نشده است

کارشناس امور سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت گفت: مردم با بخش «هر شهروند یک فیلم کوتاه» در جشنواره حسنات، می‌توانند به دور از هر گونه حاشیه و در مقام عمل و فرصت به ارائه ایده‌های خود در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و حتی سیاسی بپردازند و با مفاهیم کارفرهنگی و هنری بیشتر آشنا شوند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ستاد خبری ششمسن جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات، علی ارکیان کارشناس امورسینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت که از ابتدایی‌ترین سال برگزاری جشنواره حسنات با این جشنواره هماهنگ و همگام بوده و با جدیت خود درپخش همزمان فیلم‌های جشنواره دراستان خود توانسته است فرهنگ‌سازی بسیار خوبی برای جشنواره حسنات داشته باشد، گفت: حضور هیات انتخاب و داوری جدید در جشنواره حسنات تزریق انرژی مثبت به این رویداد فرهنگی است.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه با تلاش‌های صورت دبیرخانه هر ساله روند برگزاری جشنواره فیلم کوتاه حسنات بهتر از سال قبل بوده است، گفت: با اضافه شدن بخش فیلم شهروندی و همچنین حضور دبیران هنری با تجربه از جمله «رسول صدرعاملی» درجشنواره حسنات این رویداد فرهنگی و هنری در کشور به اوج بیشتری خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه برای کیفی کردن این جشنواره و تبیین هر چه بیشتر برای مردم نیاز است که اقدامات جدی‌تری در سطح استان‌ها از سوی عوامل جشنواره حسنات به اجرا درآید، افزود: ارسال فیلم کارگاهای آموزشی و فیلم‌های منتخب جشنواره در طول سال‌های گذشته با همکاری سینماهای جوانان، می‌تواند گامی وسیع برای معرفی این جشنواره به کل مردم ایران و حتی بخش بین‌الملل داشته باشد.
به گفته ارکیان، جشنواره حسنات تنها جشنواره خوب شهرستانی است که هنوز خوب دیده نشده و امیدوارم در اهدا جوایز همچون سال‌های قبل بیشتر به فیلمسازان اصفهانی نگاه نشود و با حضور هیأت‌های انتخاب و داوری خوب و باتجربه، جای امیدواری وجود دارد که در جشنواره امسال نسبت به انگیزه‌بخشی به جوانان اقدام شود.
وی تصریح کرد: سازمان‌هایی مانند بهزیستی یا اوقاف باید کمک بیشتری به این جشنواره داشته باشند. مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و انجمن سینمای جوانان ایران به عنوان دو بازوی اجرایی در فضای فیلم کوتاه و سینمای مستند، می‌توانند باید حمایت‌های بیشتر از این جشنواره، مسیری رو به رشد را برای این جشنواره فراهم نمایند.
ارکیان با اشاره به اینکه جشنواره حسنات از اولین سال برگزاری در استان گیلان تاکنون با رشد چشمگیری از آثار مواجه بوده است، گفت: باید درهر استان برگزار کنندگان به سراغ نهاد ها مرتبط رفته و به برگزاری بهتر جشنواره و جذب سرمایه برای ادامه این جشنواره کمک کنند.
کارشناس امور سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت تأکید کرد: حسنات تنها جشنواره تأثیرگذار شهرستانی است و نکته مهم آن این است که این جشنواره از اصفهان به سمت ملی شدن پیش رفت، پس باید با حمایت نهادها به سمت بین‌المللی شدن هم پیش برود.
ارکیان، حضورهیات انتخاب و داوری جدید در جشنواره حسنات را تزریق انرژی مثبت به این رویداد فرهنگی عنوان کرد و بیان داشت: متأسفانه من در شهر خودم یک نفره سال‌هاست که کارهای این جشنواره را انجام می‌دهم، اما نکته قابل‌تامل این است که در شهرهای رودبار، انزلی ولاهیجان هم مردم علاقه وافری برای دیدن فیلم‌های جشنواره حسنات دارند و من پیشنهاد می‌کنم که امسال فیلم‌های جشنواره حسنات در این شهرها نیز به نمایش در آید و با قوت توسط فیلمسازان دنبال شود.
این کارشناس امور سینمایی ادامه داد: مهمترین مزیت ورود بخش «هر شهروند یک فیلم کوتاه» به جشنواره حسنات که توسط آقای صدرعاملی پایه گذاری شد این است که به همه این امکان را می‌دهد که با هرنوع فکر و نگاهی فیلم بسازنند وکسی بهانه‌ای برای اینکه ابزار کاملی برای فیلمسازی ندارد، نداشته باشد.
وی اضافه کرد: مردم با شرکت در بخش «هر شهروند یک فیلم کوتاه» در جشنواره حسنات می‌توانند به دور از هر گونه حاشیه و در مقام عمل و فرصت به ارائه ایده‌های خود در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و حتی سیاسی بپردازند و با مفاهیم کار فرهنگی و هنری بیشتر آشنا شوند.
ارکیان افزود: بخش فیلم شهروندی زمینه اجرای عدالت همگانی و ایده‌پردازی فرهنگی را برای همه مردم و اقشار جامعه فراهم کرد و امیدوارم این بخش هم امسال بتواند درجشنواره حسنات مثمرثمر باشد.
وی درپایان ضمن قدردانی از تلاش همه مسئولین این جشنواره گفت: تیم جشنواره فیلم حسنات تیمی است که اکنون به یک خانواده بزرگ تبدیل شده و این وسعت به منتهای پهنه ایران بزرگ است ونه تنها اصفهان، امیدوارم که با تلاش همه عوامل بتوانیم امسال هم در زمینه هر چه بهتر و پویایی این رویداد فرهنگی و هنری شاخص در کشور گام برداریم.

ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان، به دبیری رسول صدرعاملی، 15 تا 18 اسفند ماه برگزار خواهد شد و کانون نشر و ترویج فرهنگ اسلامی حسنات اصفهان (با همکاری بنیاد سینمایی فارابی، و ادارات آموزش و پرورش و شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور) برپاکننده آن است.
501500

کد خبر: 718793

وب گردی

وب گردی