خیز شورا برای نجات درختان خیابان ولیعصر

رئیس شورای شهر تهران در مورد مصوبات امروز شورا توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسکانیوز مهدی چمران ظهر امروز با تشریح عملکرد جلسه سیصد و هجدهم شورای شهر با بیان اینکه بر اساس آئین نامه باید پنج نفر از اعضا در هر جلسه نسبت به ارائه تذکر خود اقدام کنند گفت: اما با این حال امروز دوستان اصرار داشتند که تذکرات بیشتری مطرح کنند که بر همین اساس دو ساعت از وقت جلسه به بیان تذکرات اعضای شورای شهر اختصاص داده شد.

وی با اشاره به حواشی امروز شورا گفت: بیان تذکر در آئین نامه مشخص و باب شده که وقتی یک عضو چیزی می‌گوید دیگری هم بخواهد پاسخ دهد که اگر مسئله را رها کنیم تا آخر جلسه این دیالوگ ادامه دارد و سعی می‌کنیم از این به بعد تذکرات به مانند مجلس کتبی و قرائت شود و یا اینکه در دقایق محدود تنها پنج عضو تذکر خود را شفاهی بگویند.

وی همچنین در مورد دستور اول جلسه امروز شورای شهر در خصوص نقش شهرداری در کنترل و کاهش گرد و غبار در پایتخت، گفت: شورا چندی پیش تصویب کرد که شهرداری لایحه‌ای در خصوص جلوگیری از گسترش و کنترل گرد و غبار تهران بیاورد که در این لایحه‌ای که امروز شهرداری به شورای شهر تقدیم کرد عمده مسئولیت‌ها بر دوش شهرداری تهران بود که همگی اعضا عنوان کردند که باید این رویه اصلاح شود.

وی با بیان اینکه فعالیت شهرداری بیشتر باید در زمینه همکاری با سایر دستگاه‌ها باشد تصریح کرد: مصوباتی در ستادهای ملی و استانی اخذ می‌شود ومسئولیت‌هایی نیز بر دوش شهرداری‌ها گذاشته می‌شود که شهرداری‌ها باید به آن عمل کنند.

وی با بیان اینکه در این جلسه و در قالب بررسی این لایحه مقرر شد که کمیته هفت نفره ای نیز از سوی شهرداری و شورا برای نظارت بر حسن اجرای این مصوبه ایجاد شود گفت: با این حال پیشنهاد داده شد از سازمان محیط زیست نیز فردی برای عضویت در این کمیته انتخاب شود تا همکاری‌ها و هماهنگی‌ها افزایش یابد و با اصلاح نحوه ورود شهرداری این لایحه با اکثریت آرا مورد تصویب قرار گرفت و شهرداری باید با سایر دستگاه‌ها برای اجرای مصوبات ستادهای ملی و استانی در شهر تهران همکاری کنند.

وی همچنین با اشاره به دستور دوم جلسه امروز لایحه حفاظت از درختان خیابان ولیعصر (عج) گفت: این لایحه در جلسات پایانی به تصویب رسید و بر همین اساس شهرداری موظف شد در مورد حفظ درختان خیابان ولیعصر و همچنین کنترل ساخت و ساز در این خیابان اقداماتی انجام دهد به گونه‌ای که باید نحوه سیمان کردن جوی‌ها اصلاح شده و از حداقل مصالح ساختمانی در بهسازی جوی‌ها استفاده شود و همچنین شهرداری موظف است هر یک متر به یک متر درختانی با بن 10 ساله بکارد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مصوبات این لایحه نیازمند تایید شورای عالی معماری و شهرسازی است گفت: متاسفانه کنسولی که به ساختمان‌هایی که در خیابان ولیعصر هستند داده می‌شود موجب شده که شاهد تعرض ساختمان به حریم درختان هستیم که در اینجا از شورای عالی معماری و شهرسازی درخواست شده است که اجازه کنسول دادن به ساختمان‌هایی که در خیابان ولیعصر ساخته می‌شوند داده نشود.

تشکر چمران از کمیسیون نظارت و حقوقی شورا

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران همچنین در حاشیه قرائت گزارش شورایاران منطقه 19 برگزار شد از کمیسیون نظارت و حقوقی تشکر کرد.

مهدی چمران در ادامه افزود: سروری و پیرهادی ماه‌هاست نسبت به پیگیری مشکلات محلات با حضور میدانی کارشناسان و اعضا و همچنین به صورت مکاتبه ای از طریق شورایاران و مسئولین محلات و مناطق، اقدام می کنند.

چمران از شورایاران نیز که در این کار محور بودند و مشکلات محلات را بطور تخصصی منعکس می کنند سپاسگزاری کرد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: کمیته نظارت تاکنون ۱۸۰ محله را بررسی کرده و به صورت مجزا مکاتبات آن با معاونت ها، سازمان‌ها و نهادهای مرتبط انجام شده و ان شاء الله تا پایان دوره همه محلات تمام خواهد شد.

منبع:ایسنا

706/700

کد خبر: 718815

وب گردی

وب گردی