واحد زنجان جشنواره تئاتر خیابانی برگزار می کند

دبیر کانون تئاتر واحد زنجان درباره حضور این کانون در جشنواره های دیگر نمایشی، گفت: دو اثر نمایشی از دانشگاه زنجان برای حضور در جشنواره دانشجویی بین المللی امام رضا(ع) در تهران آماده می شوند و دو نمایش خیابانی و محیطی از کانون تئاتر واحد زنجان برای حضور در  جشنواره سراسری تئاتر موج بندرعباس که دانشگاه آزاد اسلامی، بندرعباس آن را برگزار می کند تمرین می کنند.

علی رضایی راد، دبیر کانون تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان درباره فعالیت های این کانون به ایسکانیوز، گفت: کانون تئاتر افق دانشگاه زنجان سال 89 تاسیس شد و فعالیت های نمایشی را با کارهای آیینی، سنتی و بومی شهرستان زنجان و شهرهای توابع زنجان آغاز کرد. یعنی مبنای واحد تئاتر دانشگاه زنجان بر این اساس قرار دارد که دانشجویان دانشگاه آزاد با فرهنگ ها و آیین های خودش آشنا کند.
او ادامه داد: دلیلی که برای این سیاستگذاری داشتیم این بود که دانشگاه آزاد زنجان حدود 14 هزار دانشجو دارد و تعداد زیادی از این دانشجویان از شهرهای دیگر در این واحد پذیرفته می شوند. از سال 91-92 با حضور دکتر رجایی، ریاست دانشگاه، هفت رشته دکتری هم اضافه شد که دانشجویان غیر بومی این دانشگاه افزایش یافت.
وی افزود: سال 94 کانون تئاتر واحد زنجان به عنوان بهترین کانون فرهنگی استان برگزیده شد. جشنواره ای خیابانی با موضوع شهدای غواص و دفاع مقدس دفاع مقدس یکی دیگر از برنامه هایی است که کانون تئاتر واحد زنجان قرار است آن را انجام دهد. این جشنواره خیابانی در اردیبهشت سال 96 انجام می شود.

رضایی راد درباره حضور کانون تئاتر واحد زنجان در جشنواره های دیگر نمایشی، گفت: دو اثر نمایشی از دانشگاه زنجان برای حضور در جشنواره دانشجویی بین المللی امام رضا در تهران آماده می شوند و دو نمایش خیابانی و محیطی از کانون تئاتر واحد زنجان برای حضور در جشنواره سراسری تئاتر موج بندرعباس که دانشگاه آزاد بندرعباس آن را برگزار می کند تمرین می کنند.
او با اشاره به حضور دانشجویان رشته های مختلف در فعالیت های تئاتری واحد زنجان، تاکید کرد: در کانون تئاتر دانشگاه زنجان دانشجویان با رشته های مختلف حضور دارند، مثلا دانشجویان رشته شهرسازی ایده های نمایشی داشتند و با کانون در میان گذاشتند و ما در پرورش استعداد آنها کمک کردیم. نمایش دانشجویان رشته شهرسازی با حضور شهردار زنجان به شکل خیابانی اجرا شد.
دبیر کانون تئاتر واحد زنجان درباره ویژگی های این کانون، گفت: کانون تئاتر دانشگاه آزاد واحد زنجان تنها کانونی است که با اکثریت دانشگاه های آزاد کشور در ارتباط است.
501500

کد خبر: 718825

وب گردی

وب گردی