رئیس جمهوری کره جنوبی در اولین جلسه دادگاه حضور نیافت

دادگاه قانون اساسی کره جنوبی امروز (سه شنبه) اولین نشست خود را بدون حضور «پارک گئون هی» رئیس جمهوری این کشور برگزار کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا دادگاه قانون اساسی کره جنوبی در حال رسیدگی به پرونده ای در مورد استیضاح رئیس جمهوری در پارلمان می باشد که به برکناری وی رای داده است.
گزارش ها حاکیست، در نشست امروز که «پارک» حضور نیافت فقط برای ۹ دقیقه برگزار شد و به دنبال آن قضات ختم جلسه را اعلام کردند.
با این وصف خبرگزاری یونهاپ کره گزارش کرده است که روز پنجشنبه یک بار دیگر نیز نشستی در این کشور برای رسیدگی به وضعیت رئیس جمهوری استیضاح شده برگزار خواهد شد.
هنوز مشخص نیست که «پارک گئون هی» در جلسه دوم دادگاه قانون اساسی شرکت می کند یا نه، اما دادگاه تاکید کرده است این نشست جهت بررسی پرونده تشکیل می شود.
قبل از این قضات دادگاه گفته بودند که نیازی به حضور رئیس جمهور در جلسه دادگاه نیست اما «چوی سون سیل» عامل اصلی این بحران که با رئیس جمهوری رابطه دوستانه داشته و به نهاد ریاست جمهوری رفت و آمد می کرد، باید در دادگاه حضور یابد.
همزمان اعلام شده است که نامزدهای ریاست جمهوری از احزاب مخالف خود را برای انتخابات زودهنگام در این کشور آماده می کنند.
اصلی ترین گزینه «مون جائه این» از حزب مینجو است که بر اساس بیشتر نظرسنجی ها، او محبوبیت زیادی در میان مردم دارد.
اگر دادگاه قانون اساسی کره جنوبی به برکناری خانم «پارک» رای دهد، ‌پس از ۶۰ روز انتخابات زودهنگام برای برگزیدن رئیس جمهوری جدید برگزار خواهد شد.
میلیون ها نفر از مردم کره جنوبی در پایتخت و شهرهای دیگر کشور به مدت 10 هفته است که روزهای شنبه علیه رئیس جمهور تظاهرات می کنند.

306/300

کد خبر: 718883

وب گردی

وب گردی