اجرای تئاتر خیابانی در دانشگاه لارستان

دبیر کانون تئاتر دانشگاه آزاد واحد لارستان گفت: ما برای علاقه مند کردن دانشجویان به هنر تئاتر تلاش های زیادی می کنیم که از جمله آن آماده کردن یک تئاتر خیابانی است که قصد داریم آن را در محوطه دانشگاه اجرا کنیم.

میلاد جهانگیرنژاد(دبیر کانون تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان) در گفت و گو با ایسکانیوز به فعالیت این کانون دانشگاهی اشاره کرد و گفت: کانون تئاتر دانشگاه لارستان تقریباٌ پنج سال است که فعالیت می‌کند. سال قبل یک نمایش کمدی را در دانشگاه روی صحنه بردیم با نام «کمدی اکشتفات».

او در رابطه با فعالیت های این کانون ادامه داد: کانون تئاتر دانشگاه لارستان برای مراسم های مختلف مانند ایام فجر و شانزده آذر و... به مناسبت همان مراسم تئاتری را آماده و روی صحنه می برد. ما همچنین نیم نگاهی به جشنواره‌هایی که در حال برگزاری است داریم و اگر به موضوع تئاتر ما مربطو باشد حتما در آن شرکت می کنیم.

دبیر کانون تئاتر دانشگاه لارستان اضافه کرد: امسال ما نمایشنامه ای را با نام «فقط یک لحظه مکث» در دست اجرا داریم.

وی در رابطه با این نمایشنامه اظهار کرد: این نمایشنامه توسط رقیه ارشادی نوشته شده که یکی از نویسنده ها و کارگردانان شهر لارستان است. ما از ایشان تقاضا کردیم با ما همکاری کند و در حال حاضر خانوم ارشادی، کارگردانی این کار را بر عهده دارد.

جهانگیرنژاد در رابطه با انتخاب بازیگران افزود: ما در دانشگاه از عزیزانی که عضو کانون هستند و پیشینه‌ی خوبی در زمینه تئاتر داشته‌اند برای بازی در آثار تولید شده استفاده می‌کنیم.

او در رابطه با کارگاه های آموزشی اظهار کرد: سال قبل یک کارگاه آموزشی برگزار کردیم و بچه ها به سطح مطلوبی رسیدند. در تابستان هم کارگاهی برگزار شد که شرکت کنندگان آن تنها دانشجویان بومی شهر بودند.

جهانگیرنژاد در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای برای کارگاه های نمایش نامه نویسی در دست دارید یا خیر گفت: در زمینه‌ی نمایشنامه نویسی هنوز وارد نشدیم و از قبل هم نبوده اما داریم برنامه‌ریزی که با کمک کانون ادبی دانشگاه از کسانی که اهل قلم هستند دعوت کنیم تا یک دوره ی نمایشنامه نویسی برگزار شود تا دانشجویان ابتدا با اصول نمایشنامه‌نویسی آشنا شوند و بعد بتوانیم از آنها استفاده کنیم.

وی همچنین در رابطه با استقبال دانشجویان از این کانون گفت: وضعیت دانشگاه ما خوب است و تئاتر در آن جا افتاده است چون از چند سال قبل فعالیت داشته است. ما برای جذب دانشجو تلاش کردیم و تبلیغات در خود دانشگاه و فضای را پیگیری می کنیم. در صدد هستیم یک تئاتر خیابانی آماده کنیم و در محوظه دانشگاه اجرا کنیم تا علاقه دانشجویان به این هنر بیشتر شود.

دبیر کانون تئاتر دانشگاه لارستان در پایان سخنان خود بیان کرد: خود دانشگاه و به خصوص کارشناس دفتر فرهنگ، آقای جمالی همکاری خوبی دارد و با تمام توان از کانون حمایت می کند. هر برنامه ای که ما پیشنهاد می دهیم اگر امکان برگزاری و بودجه آن وجود داشته باشه قبول می کنند و این اتفاق خوبی است.

502

کد خبر: 718887

وب گردی

وب گردی