نهمین جشنواره مداد کمرنگ با حضور نشریات و رسانه‌های دانش‌آموزی برگزار می شود

نهمین جشنواره مداد کم رنگ با حضور نشریات و رسانه‌های دانش‌آموزی در دو مرحله قرارگاهی و مدرسه‌ای از سوی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز نهمین جشنواره مداد کم رنگ با حضور نشریات و رسانه‌های دانش‌آموزی در دو مرحله قرارگاهی و مدرسه‌ای از سوی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با هدف آشنایی دانش‌آموزان با اهداف، آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، آشنایی دانش‌آموزان با منویات و مطالبات رهبرفرزانه انقلاب از افسران جنگ نرم، آشنایی دانش‌آموزان با سبک زندگی اسلامی و مسائل روز، وسعت بخشیدن به افق دید دانش‌آموز در چشم‌انداز فردای ایران برگزار می‌شود.
نهمین دوره جشنواره مداد کمرنگ در بخش‌های آثار برتر، نشریات برتر و بخش ویژه و در چهار قالب «مداد ادبی»، «مداد هنری»، «مداد کاغذی» و «مداد مجازی» برگزار می‌شود.
قالب‌های در نظر گرفته شده برای بخش مداد ادبی شامل؛ تیتر و خبر، مصاحبه، گزارش، سرمقاله و یادداشت، مقاله، شعر، داستانک و طنز و برای بخش مداد هنری؛ پوستر، اینفوگرافیک، کاریکاتور، گرافیک و صفحه آرایی، در بخش مداد کاغذی؛ نشریه مجلد، نشریه دیواری، نشریه تک برگی، بروشور و مداد مجازی نرم‌افزار موبایل، پادکست، چند رسانه‌ای است.
بخش ویژه: افسران جوان جنگ نرم
بخش ویژه این دوره از جشنواره با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، با موضوع «افسران جوان جنگ نرم» و در قالب تولید اینفوگرافیک در نظر گرفته شده است.
«سبک زندگی اسلامی»
از محورهای این جشنواره «سبک زندگی اسلامی» با موضوعات؛ زندگی نامه شخصیت‌های قرآنی، علمی، اجتماعی، علما، زندگی با کلام وحی (زندگی به سبک قرآن)، اصلاح نرم افزار زندگی (مدیریت زندگی مجازی و حقیقی)، امر به معروف؛ واجب فراموش شده، زندگی مؤمنانه (رابطه انسان و خدا، راه‌های رسیدن به سعادت و شقاوت، زیبایی‌های زندگی مؤمنانه) و آداب اسلامی است.
«آرمان‌های انقلاب»
در محور «آرمان‌های انقلاب» نیز دانش‌آموزان آثار خود را در قالب موضوعات؛ ایران هسته‌ای، پیشرفت‌های علمی و فناوری کشور و آرامش ملی در سایه امنیت فراملی و در محور «مهدویت و انتظار» با موضوعات؛ ولایت فقیه، ویژگی‌های منتظران واقعی و انتظار فعال و راهگشای فرج و ظهور و در محور «اقتصاد مقاومتی» با موضوعات؛ نقش آفرینی تشکل‌های دانش آموزی‌، مردمی و رسانه‌ها در تولید ملی، الگو‌های تولید ملی، دسترنج ایرانی، شکوفایی فردای ایران ارسال کردند.
دانش آموزان از ۱۳ آبان تا ۱۳ آذر‌ماه سال جاری نسبت به ثبت نام در این جشنواره اقدام نمودند ، همچنین دانش‌آموزان تا ۱۰ اسفندماه سال جاری، فرصت دارند تا آثار خود را به مربی مربوطه تحویل دهند تا مربی این آثار را به دفتر اتحادیه و دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و تاکنون بیش از 3300 آثار به دفاتر اتحادیه و دبیرخانه جشنواره مداد کمرنگ رسیده است.

700700

کد خبر: 718904

وب گردی

وب گردی