تقویت درآمدهای غیرشهریه‌ای و اتمام پروژه‌های عمرانی سیاست‌های اصلی بودجه/دانشگاه در استان مازندران 27 شرکت فن‌آور دارد

جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران صبح دیروز با دکتر حمید میرزاده و سایر اعضا برگزار شد و در این جلسه405 میلیارد تومان بودجه 96 برای استان مازندران تصویب شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر فریدون رهنمای رودپشتی، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای این جلسه به سیاست‌های بودجه دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در سه سال گذشته با نگاه متفاوتی به بودجه، به منابع و مصارف، توجه جدی داشته و در نیمه دوم هرسال سیاست‌های بودجه در بخشنامه‌ای به هر استان ابلاغ شده است.

او گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به ویژه در حوزه‌های آموزش، پژوهش، فناوری، دانشجویی و سایر قسمت‌های پشتیبانی دانشگاه دقت‌نظر زیادی داشته است و توجه به اقتصاد دانش‌بنیان، اهالی دانشگاه و... شاخص‌های مهم تاثیرگذار در بودجه‌ریزی هستند و بنابراین تقویت درآمدهای غیرشهریه‌ای یکی از سیاست‌های اصلی دانشگاه است.

رهنمای رودپشتی افزود: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی یکی دیگر از سیاست‌های اصلی ما است و باید با جدیت دنبال شود. بودجه باید واقع‌بینانه باشد و منابع به بهترین وجه تخصیص داده شود تا بهترین کارایی را داشته باشیم.

در ادامه این جلسه دکتر کیومرث نیازآذری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران گفت: سال 95 را با حمایت کارشناسانه دکتر میرزاده علی‌رغم نامهربانی‌ها با این نهاد عظیم ملی به خوبی پیش رفتیم.

او به بودجه‌های بخش‌های مختلف پژوهش و فناوری، آموزشی، عمرانی، پزشکی، فرهنگی، ورزشی و... و نحوه تامین و مصرف منابع را در سال‌های قبل اشاره کرد و گفت: «در بخش‌های اداری و خدماتی نسبت به سال قبل بیشترین صرفه‌جویی را داشته‌ایم.»

نیازآذری ادامه داد: همه واحدهای استان مازندران با هم هماهنگ شدند تا دستور ریاست دانشگاه را برای افزایش کیفیت به خوبی پیش‌ ببرند. در حال‌حاضر 27 شرکت فن‌آور داریم که تعداد زیادی از آن‌ها در مرحله تولید هستند و بسیاری از محصولات نیز در نمایشگاه هفته پژوهش عرضه شدند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران در پایان گفت: از سال 93 تاکنون حدود 100 نفر عضو هیات علمی جذب شده‌ است که 45 نفر از آن‌ها در رشته‌های غیرپزشکی و 55 نفر هم در رشته‌های پزشکی بوده است. استان مازندران با کمک واحدها و کمک‌های دکتر میرزاده و معاونان دانشگاه در سال 96 به هیچ‌وجه افت نمی‌کند.

در این جلسه با موافقت اعضا، بودجه استان مازندران از حیث درآمد و هزینه 330 میلیارد تومان، از حیث منابع و مصارف 405 میلیارد تومان با اصلاحاتی از جمله تامین اعتبار برای بازنشستگی و بازخریدی پیش از موعد و اصلاح منابع درآمدی و هزینه ای فعالیت های دانش بنیان ضمن تاکید بر تحقق درآمدهای غیرشهریه ای و اعمال سیاست های مدیریت هزینه به تصویب رسید.

200

کد خبر: 718919

وب گردی

وب گردی