یازدهمین کنفرانس سالیانه مؤسسه جهانی کنفوسیوس برگزار شد

یازدهمین کنفرانس سالیانه مؤسسه جهانی کنفوسیوس در شهر «کنمینگ» چین برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این کنفرانس که ۱۰ و ۱۱ دسامبر ۲۰۱۶ (۲۰ و۲۱ آذرماه ۱۳۹۵) برگزار شد، عبدالمجید اسکندری، مدیرکل برنامه‌ریزی و همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه تهران، مقاله‌ای با عنوان «راه ابریشم و چشم‌انداز منطقه‌ای» ارایه کرد.

مدیرکل برنامه‌ریزی و همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه تهران، در مقاله خود مطالبی در خصوص پیشینه تاریخی راه ابریشم، سیر تحول آن، طرح‌های انجام شده ملهم از آن، فلسفه نامگذاری راه ابریشم، چشم‌اندازهای احیای آن، کریدورهای پیشنهادی و بهره‌گیری از تجارب پیشینیان در توسعه تبادلات علمی و فرهنگی و همکاری دانشگاه تهران و دانشگاه «یون‌نان» چین مطرح کرد که مورد توجه شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

این کنفرانس ۱۰ دسامبر ۲۰۱۶ با سخنرانی وزیر آموزش و پرورش و برخی از مقامات مؤسسه و استان افتتاح شد و در ادامه، مدیران مؤسسات کنفوسیوس با مضامین مختلف ازجمله کیفیت، منابع درسی ترجمه شده چینی، نظام جهانی تست زبان چینی، تبادلات فرهنگی، برنامه تحصیلی مؤسسه، کیفیت ارزیابی سخنرانی کردند.

در روز ۱۱ دسامبر نیز نشست رؤسای دانشگاه‌ها با مضامین: ابتکار یک کمربند و جاده، تجارب و چالش ها در همکاری با دانشگاه‌ها، توسعه مؤسسه و مشارکت تجاری، توسعه همکاری بین چین و شرکای خارجی، بهترین عملکردها و معیار ارزیابی برای مؤسسات نمونه کنفوسیوس و توسعه مؤسسه برای ۵۵۵ سال بعد برگزار شد.

هم‌چنین در نشستی در حاشیه این کنفرانس، نظرات دانشگاه تهران به مسئولان دانشگاه «یون‌نان» منعکس شد. اعطای بورس تحصیلی دکتری به دانشجویان زبان چینی دانشگاه تهران، برگزاری اردوهای آموزش و باز‌آموزی زبان به‌مدت یک یا دو هفته در دانشگاه «یون‌نان»، حمایت از برگزاری آزمون استاندارد زبان چینی‌، اعزام اساتیدی به دانشگاه تهران جهت همکاری آموزشی که رشته تحصیلی آنان زبان و ادبیات چینی باشد، حمایت از برنامه کارشناسی ارشد زبان و ادبیات چینی، اعزام مدرس چینی با مدرک دکتری آموزش زبان چینی برای تکمیل کادر آموزشی مؤسسه، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری معرفی دو کشور، از جمله مباحث طرح‌شده در این نشست بود که مورد موافقت قرار گرفت.

گفتنی‌است دانشگاه تهران از جمله دانشگاه‌های فعال برتر همکاری با این مؤسسه است که کنفرانس سالیانه آن به منظور تبادل نظر در مورد برنامه‌های مشترک، همه‌ساله در کشور چین برگزار می‌شود.

201

کد خبر: 718937

وب گردی

وب گردی