تاثیرگذاری فیلم مستند و جشنواره‌های موضوعی از نگاه مدیر مرکز گسترش

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تاکید کرد که جشنواره‌های موضوعی مانند جشنواره فیلم فناوری و صنعتی در صورت جلب توجه مجموعه‌های دولتی و خصوصی به سمت سینمای ایران، می‌توانند تاثیرگذاری جدی داشته باشند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی چهارمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی، سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه مرکز گسترش در حوزه تولید فیلم­های صنعتی فعالیت­هایی را انجام داده است، عنوان کرد: با اینکه مرکز گسترش بر ساخت فیلم‌های صنعتی تمرکز نداشته است اما در بین آثار تولید شده در مرکز می­توان فیلم‌های صنعتی و فناورانه را نیز پیدا کرد.
وی ادامه داد: در مرکز گسترش الویت‌بندی برای موضوعات مختلف وجود ندارد بنابراین ممکن است آثار صنعتی زیادی در تولیدات این مرکز نبینیم. با این حال اگر در میان طرح­های مختلف در زمینه­های آئینی، ملی، مذهبی و... طرح صنعتی مناسبی هم وجود داشته باشد، حتما روی آ­ن‌ها کار می­کنیم.
طباطبایی‌نژاد در ادامه با تاکید بر اینکه جشنواره‌های موضوعی می‌تواند بر توجه فیلمسازان و مدیران به موضوعات مختلف تاثیرگذار باشد، گفت:‌ جشنواره­ های موضوعی در صورت برگزاری مناسب، قطعا می‌توانند در حوزه‌ی مورد بحث‌شان تاثیرگذار باشند. به عنوان مثال جشنواره‌ای مانند جشنواره فیلم فناوری و صنعتی زمانی می­تواند تاثیری جدی و واقعی داشته باشد که مراجع ذی­ربط در تولید این آثار دخیل باشند.
مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی همچنین یادآور شد: امروزه حامیان آثار فناوری و صنعتی، کارخانه­ها، مراکز تولید بزرگ و شرکت­های صنعتی معتبر هستند و جشنواره­ای که به شکل تخصصی به تولیدات این حوزه می­پردازد، باید پل ارتباطی میان این مراکز حمایتی و فیلمسازان فناوری و صنعتی باشد.
وی افزود: جشنواره فیلم فناوری و صنعتی با به وجود آوردن فضایی که شرکت­ها و کارخانه­های بزرگ در آثار سینمایی کشور سرمایه­گذاری کنند، قطعا می­تواند موفقیت بزرگی به دست آورد.
طباطبایی‌نژاد در پایان سخنانش با تاکید بر اینکه جشنواره‌های موضوعی باید بر حوزه مورد بحث تاثیرگذار باشند، گفت: اگر جشنواره‌های موضوعی تنها ویترین نمایش آثار تولید شده و رقابت فیلمسازان آن‌ها باشند، حداقل تاثیرگذاری را دارند. این در حالی است که اگر مثلا جشنواره فیلم صنعتی بتواند شرکت‌ها، کارخانجات و موسسات فناوری و صنعتی را به حمایت از سینما و فیلمساز دعوت کرده و فضایی را ایجاد کند که برای تولید در حوزه آثار صنعتی تشویق شوند، می‌تواند از اثرگذاری جدی برخوردار باشد.
501

کد خبر: 718958

وب گردی

وب گردی