نمایه شدن مقاله عضو هیات علمی واحد تویسرکان در نشریه ACS Macro Letters

مقاله  معاون دانشجویی و فرهنگی و عضو هیات علمی گروه شیمی واحد تویسرکان در با ضریب تاثیر 6  در نشریه ACS Macro Letters  به چاپ رسید.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علی بداغی معاون دانشجویی و فرهنگی و عضو هیأت علمی گروه شیمی واحد تویسرکان مقاله ای با عنوان:

« Green Synthesis of Hyperbranched Polyglycerol at Room Temperature

با ضریب تاثیر 6 در نشریه ACS Macro Letters به چاپ رساند.

دکتر بداغی با بیان اینکه این مجله یکی از مجلات بسیار معتبر شیمی در جهان می باشد و پژوهش­های برجسته و شاخص را منتشر می­کند، عنوان کرد: این مقاله بخشی از رساله دکتری تخصصی شیمی آلی می­باشد که زیر نظر پروفسور محسن عادلی استاد پرافتخار دانشگاه لرستان و استاد مدعو دانشگاه برلین آلمان و یکی از دانشمندان حوزه نانوشیمی در ایران انجام شده است.

طبق گفته بداغی این کار پژوهشی به روشی جدید و ابتکاری برای سنتز سبز پلیمرهای پرشاخه پلی گلیسرول از طریق پلیمریزاسیون کاتیونی گلیسیدول توسط سیتریک اسید در شرایط بدون حلال می پردازد. وجود هسته سیتریک اسید در ساختار این پلیمر، سبب می شود که این پلیمر در شرایط خنثی و یا اسیدی به بخش های کوچک­تر شکسته شود. سازگاری ذاتی این پلیمر با محیط بدن و استفاده از سنتز سبز و توانایی شکسته شدن تحت شرایط فیزیولوژیکی، سبب می شود این پلیمر بتواند در آینده نامزد مناسبی برای کاربردهای زیست پزشکی مانند رسانش هوشمند دارو به سایت های هدف مانند غدد سرطانی، استفاده در لوازم آرایشی و بهداشتی، صنایع غذا و دارو و سایر صنایع باشد.

200

کد خبر: 718989

وب گردی

وب گردی