شعبه موزه ملی علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه محقق اردبیلی و موزه ملی علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران، شعبه موزه ملی علوم و فناوری در شهر اردبیل ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، به نقل از مدیریت روابط عمومی و بین الملل دانشگاه محقق اردبیلی، پروفسور گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه محقق اردبیلی و موزه ملی علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران گفت: برنامه‌ریزی برای ساخت یک شعبه در شأن استان اردبیل و توسعه و ساماندهی ساختار مناسب جهت ارائه خدمات موزه به بازدیدکنندگان اولویت ما خواهد بود.

وی با تاکید به ارائه خدمات آموزشی در زمینه‌های علم و فناوری به صورت حضوری، نرم‌افزاری و مجازی به علاقمندان، افزود: با راه‌اندازی شعبه اردبیل موزه ملی علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران آرشیو علمی و فناوری برای سازمان‌ها، موسسات و مشترکان شعبه ایجاد شده و توسعه خواهد یافت.

صادقی از ایجاد و توسعه آرشیو علمی و فنی شعبه برای استفاده پژوهشگران، دانشجویان، دانش‌آموزان و شهروندان خبر داد و تصریح کرد: همکاری و کمک به ساماندهی خانه‌های علم و فناوری و انتشار نشریات، کتب و نرم‌افزارهای علمی و فنی مرتبط از امور مربوط به شعبه خواهد بود.

سیف‌الله جلیلی رئیس موزه ملی علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: از اهداف این تفاهم خارج کردن تمرکز امکانات از مرکز کشور و برخورداری استان‌ها از پشتیبانی فنی و علمی موزه و همچنین ایجاد پلی بین روابط بین‌المللی موزه‌ای این موزه و دانشگاه‌ها است.

وی ادامه داد: حضور مهمانان خارجی از موزه‌های علوم برجسته دنیا در همایش‌‌های این موزه و ارتباط نزدیک مخاطبان با تجربیات جهانی از مسائل مهم در موزه ملی علوم و فناوری است.

جلیلی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بخش روش‌های نوین آموزشی و پژوهشی برای نسل‌های کودک و جوانان در کشورهای پیشرفته امری رایج و اثرگذار است، تصریح کرد: حدود 92 درصد آموزش دانش روز و خلاقیت به نسل های جدید خارج از روش‌های رایج آموزشی در مدارس و دانشگاه‌ها است و برای همین است که خلاقیت دانش‌آموزان و دانشجویان بارور و شکوفا شده و استعدادیابی نیز انجام می‌شود و فرد در زمان فارغ‌التحصیلی کمتر با مشکلات اشتغال مواجه می‌شود و در رشته و کاری هم که با علاقه و آگاهانه و بر اساس استعداد درونی خودش انتخاب کرده موفق بوده و فردی خلاق و خوش فکر و اثرگذار می‌شود.

رئیس موزه ملی علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: موزه‌های علوم محل پرورش افکار و تربیت دانشمندان آینده است و از ویژگی‌های اصلی آن ایجاد حیرت، هیجان و جذابیت در مخاطب می‌باشد.

کد خبر: 718992

وب گردی

وب گردی