لاریجانی در پاسخ به تذکر اسماعیلی: نمایندگان در اظهارنظر آزاد هستند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس آزاد است برای منافع ملی کشور تصمیم گیری کند.

به گزارش ایسکانیوز، داریوش اسماعیلی در نشست علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه، 15 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه ششم توسعه در تذکر آئین نامه ای گفت:براساس ماده 22 آئین نامه یکی از وظایف اصلی رئیس مجلس دفاع از کیان و حیثیت مجلس است؛امروز بعد از اینکه مصوبه مربوط بر انتقال بیمه سلامت از وزارت کار به وزارت بهداشت انجام شد با کمال تاسف برخی از سامانه های پیامکی در طیف وسیعی شروع به ارسال پیامک هایی کردند که باعث توهین علنی به مجلس است.

نماینده مردم سروستان درمجلس شورای اسلامی ادامه داد:اگر قرار باشد مجلس مصوبه ای داشته باشد و به دنبال آن به خصوص اسامی برخی از افراد هیات رئیسه مجلس را ذکر کنند و مورد هتک حرمت قرار دهند؛این باعث می شود مجلس نتواند روی آراء خود مستقل باشد.

اسماعیلی افزود:از اداره کل حراست بخواهید تا بررسی کند این سامانه های پیامکی مذکور متعلق به چه کسانی هستند.

لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت:حتما به موضوع رسیدگی خواهد شد و توهین کردن معنی ندارد،به دلیل اینکه مجلس آزاد است برای منافع ملی کشور تصمیم گیری کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود:شورای عالی رفاه در وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی تثبیت شد و یک بخشی به وزارت بهداشت مربوط خواهد شد.

وی با بیان اینکه نمایندگان در اظهارنظر آزاد هستند،افزود: مجلس موظف است منافع ملی کشور را در نظر بگیرد،مخصوصا دربحث مذکور که هم موضوع سلامت و هم شرایط کارگران بسیار مهم است و مجلس با چشم بینا هم به منافع کارگران و هم به بحث سلامت توجه کرد و موضوع دیگر اینکه توهین بلاوجه کار اشتباهی است و موضوع مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

302/300

کد خبر: 719014

وب گردی

وب گردی