ارتقای کیفیت، اولویت اول دانشگاه آزاد اسلامی است / 53درصد از تولیدات علمی دانشگاه آزاد اسلامی متعلق به 4 سال اخیر بوده است

پانزدهمین جلسه هیات امنای استان گیلان عصر دیروز به ریاست دکتر میرزاده و با حضور اعضا در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میرزاده در ابتدای این جلسه و پس از استماع گزارش عملکرد استان که توسط دکتر علیرضا امیرتیموری دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ارائه شد، گفت: لازم است گزارش کلی از روند رشد دانشگاه ارائه کنیم که 30 سال صرف تاسیس، تثبیت و استواری دانشگاه آزاد اسلامی شد چرا که شرایط ایجاب می‌کرد دانشگاه آزاد اسلامی به نیازهای آموزشی آن روز پاسخ دهد.

وی افزود: از این رو دانشگاه آزاد اسلامی از ابتدای فعالیت به عنوان دانشگاهی نسل اولی که تنها هدف آموزشی را دنبال می‌کند، معرفی شد اما در دهه چهارم با ورود به فعالیت‌های پژوهشی، به دانشگاهی نسل سومی تبدیل شده است.

دکتر میرزاده با بیان اینکه در حال حاضر 2300 دانشگاه و مراکز آموزش عالی به موازات دانشگاه آزاد اسلامی در حال فعالیت هستند، گفت: در مقایسه با دیگر دانشگاه‌ها اعم از دولتی و غیردولتی، دانشگاه آزاد اسلامی طی 10 سال اخیر حداقل رشد دانشجو را داشته است. این در حالی است که دانشگاه دارای 68هزار استاد و عضو هیات علمی تمام وقت و نیمه وقت، از بنیه غنی اساتید برخوردار است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به شاخصه‌های کیفیت در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: جذب و ارتقاهای صورت‌گرفته طی سه سال اخیر، تقویت و تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها، توسعه فضاهای آموزشی و... نشان از صعود کیفیت در این دانشگاه دارد.

وی افزود: به عنوان مثال، راه اندازی سامانه ساها که آزمایشگاه عظیم ملی محسوب می‌شود، به کمک واحدهای دانشگاهی شتافت تا با تجمیع کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های موجود، از موازی کاری و خرید دستگاه‌ها و تجهیزات اضافی پیشگیری شده و مانع خروج ارز از کشور شود. امروز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های برخی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی دو نوبت کاری فعالیت می کنند.

دکتر میرزاده بر فراهم بودن تمامی امکانات برای توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد و افزود: در کنار جذب استاد و بهبود کیفیت هرم هیات علمی، تجمیع کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها در قالب طرح ساها و همچنین فراهم بودن دوبرابر سرانه دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی در مقایسه با دانشگاه‌های دولتی، شرایط و امکانات برای توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی مهیاست.

وی افزود: لازم به ذکر است 53درصد از تولیدات علمی دانشگاه آزاد اسلامی که در رتبه ایران در جهان تاثیر بالایی داشته، متعلق به 4 سال اخیر بوده است. این موضوع نشان دهنده انتخاب درست سیاست‌های اتخاذشده برای توسعه کیفی دانشگاه آزاد اسلامی طی 4 سال گذشته است.

میرزاده با تاکید بر اینکه دانشگاه باید اثربخشی داشته باشد و تحول ایجاد کند، گفت: ارتقای کیفیت، اولویت اول دانشگاه آزاد اسلامی است. تنوع بخشی درآمدها و فعالیت‌های دانش بنیان، راه‌حل اجتناب ناپذیر حرکت به سمت ارتقای کیفیت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان تاکید کرد: به همت و تلاش تمامی همکاران در مجموعه عظیم دانشگاه آزاد اسلامی، برخلاف مشکلات، دانشگاه آزاد اسلامی هرسال اندوخته مثبت داشته است.

200

کد خبر: 719036

وب گردی

وب گردی