قراردادهای همکاری مشترک  با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی/ ازدیاد برداشت از ٢ میدان نفتی در دستور کار قرار گرفت

پژوهشگاه صنعت نفت با همکاری دانشگاه‎ها و شرکت‎های بین المللی، بررسی روش‎های ازدیاد برداشت نفت در میدان های اهواز و یادآوران را در دستور کار دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شانا، محمدرضا کمالی، رئیس پردیس بالادستی پژوهشگاه صنعت نفت، دیروز (دوشنبه، ١٣ دی ماه) در نشست خبری با موضوع «ازدیاد برداشت» که در شرکت بهینه سازی مصرف سوخت برگزار شد، به فعالیت های این پژوهشگاه در زمینه ازدیاد برداشت اشاره کرد و گفت: پژوهشگاه نفت با همکاری دانشگاه دلف هلند، موضوع پیاده سازی روش های ازدیاد برداشت را در میدان اهواز دنبال می کند.

بر اساس این گزارش، شرکت ملی نفت ایران اواخر سال ٩٣، قراردادهای همکاری مشترکی با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور امضا کرد که بر مبنای آن، مطالعات فناورانه ٩ میدان نفتی در برنامه کاری دانشگاه ها قرار گرفت و در این میان، میدان اهواز به پژوهشگاه صنعت نفت سپرده شد.

کمالی ادامه داد: ضریب بازیافت میدان های نفتی ایران در مقایسه با میانگین جهانی، پایین است که بخشی از آن به ویژگی‎های مخازن نفتی کشور بازمی‎گردد و بنابراین باید از فناوری‎های جدید در این بخش استفاده شود.

وی گفت: بزودی در زمینه ازدیاد برداشت در میدان اهواز، قرارداد همکاری بین پژوهشگاه صنعت نفت و دانشگاه دلف امضا می شود.

رئیس پردیس بالادستی پژوهشگاه صنعت نفت افزود به فعالیت این پژوهشگاه در طرح ازدیاد برداشت میدان یادآوران نیز اشاره کرد و افزود: این طرح را با همکاری شرکت OMV اتریش دنبال می کنیم.

این گزارش حاکی است، نظر به اهمیت موضوع ازدیاد برداشت، نخستین همایش بین المللی «ازدیاد برداشت از مخازن» با مشارکت موسسه های بین المللی از جمله انجمن بین المللی «اینترپور»، دوم و سوم اردیبهشت امسال در تهران برگزار می شود.

402/101

کد خبر: 719046

وب گردی

وب گردی