وزارت بهداشت مکلف به نظارت بر نحوه استفاده از کود شیمیایی در فرآورده های غذایی شد

نمایندگان مردم درخانه ملت وزارت بهداشت را مکلف به نظارت بر نحوه استفاده از کود شیمیایی در فرآورده های غذایی کردند.

به گزارش ایسکانیوز، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه 13 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه ششم توسعه کشور با بند الحاقی به ماده 87 این لایحه با 124 رأی موافق، 14 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 230 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس این گزارش؛این پیشنهاد را "محمد دهقان" نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز مطرح کرد که مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت.

براساس این بند الحاقی؛ وزارت بهداشت مکلف است با همکاری وزارت جهاد کشاورزی مقدار مجاز سموم باقیمانده در مواد و فرآورده های غذایی و نیز مصرف کود شیمیایی را برای محصولات مذکور مشخص کرده و عرضه محصولاتی که به صورت غیرمجاز از سموم و کودهای شیمیایی استفاده کرده اند را ممنوع کند.

همچنین وزارت جهاد کشاورزی موظف است ضمن اطلاع رسانی و فرهنگ سازی و اقدام برای کاهش استفاده از سموم و کودهای شیمیایی امکان دسترسی مردم را به محصولاتی که از سلامت لازم برخوردارند فراهم آورد.همچنین وزارت بهداشت موظف است در سال اول برنامه فهرست مواد و فرآورده های غذایی سالم و ایمن را در سبد غذایی مطلوب برای گروه های سنی مختلف اعلام کند.

گفتنی است؛ این پیشنهاد عیناً در متن قانون برنامه برنامه پنجم نیز آمده بود.

302/300

کد خبر: 719067

وب گردی

وب گردی