انتقاد قباد شیوا از پوستر جشنواره تئاتر فجر/ همه رنگها سرد است

مراسم رونمایی پوستر سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر امروز 15 دی ماه در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر فجر برگزار شد. 

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای این مراسم سعید اسدی درباره پوستر جشنواره تئاتر گفت: پوستر جشنواره این امکان را به ما می دهد که جلوه ای از آنچه را که قرار است مخاطب ببیند را ارایه دهیم.
اتفاقی که امروز می بینید حاصل مدتها گفت وگو و نظرخواهی است. او ادامه داد: ما امسال در محورهای موضوعی جشنواره نکات مهمی داریم و در فرایند جشنواره رخدادهایی براساس آن در حال شکلگیری است. مسوولیت اجتماعی هنر و جامعه یکی از این محورهاست و دیگری اهمیت دادن به آب است با کمپینی به نام (من صدای آب هستم) شکل گرفته و ما از این کمپین حمایت می کنیم. از عزیزان و بزرگانی که نابینا و ناشنوا هستند در جشنواره تقدیر خواهیم کرد. امروز از کانون ناشنوایان در رونمایی پوستر حضور پیدا کردند تشکر می کنیم و برنامه هایی نیز برای آنها تدارک دیده شده که در طول جشنواره برگزار خواهد شد.
دبیر سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر در ادامه سخنان در ادامه سخنان خود اظهار کرد: از سال گذشته هدف ما تلاش برای یک دست سازی هویت بشری جشنواره بود و نهایتا منجر به پوستر جشنواره تئاتر سال گذشته شد. ما یک مفهوم بصری داریم که رفته رفته معرفی شده و در پوستر جشنواره متجلی خواهد شد.
وی با بیان اینکه "مفهوم تئاتر برای همه" در پوستر جشنواره می بینیم بیان کرد: ما رویکردی در هویت بصری به مردم داریم و هویت این پوستر پیوستن به کنش اجتماعی برای شرکت در جشنواره تئاتر است. در ایام باقی مانده فضای همدلانه برای تئاتر ایجاد می کنیم. تئاتر و جشنواره ، جشنواری که برای ان برگزار می شود فرصتی برای ایجاد همدلی و وفاق ملی امیدوارم این اتفاق در همیاری و هم افزایی به گونه ای رقم بخورد که مردم هر چه بیشتر در این اتفاق بزرگ حضور پیدا کنند و هدف ما یک تعامل اجتماعی است. تئاتر جدای از لذتهایی که برای ما ایجاد می کند نشاط درونی و آگاهانه نیز ایجاد می کند.

بعد از او عباس محبوب (طراح پوستر سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر) اظهار کرد: برای دومین سال است که افتخار این تلاش را داریم تلاش کردیم که نسبت به دوره گذشته بهتر باشیم. در واقع بعد از اختتامیه جشنواره سی و چهارم ما برای پوستر شروع اتود زدن کردیم. اولین ویژگی پوستر عدد سی و پنج است که نشان از سیو پنج جشنواره تئاتر فجر دارد. دوم استفاده از نماد یعنی ماسک است. تاثیرپذیری از متیفم ایرانی است و ویژگی آخر این است که این نماد قابلیت روتیت 180 درجه ای دارد و با ساختار هندسی طراحی شده و با استفاده از ادامه دادن زوایای خطوط توانستیم اقلام مختلف هویت برتر جشنواره را به هم گره بزنیم. سالها جشنواره تلاش می کند به شعار (تئاتر برای همه) کمک کند و امسال تصاویر همه مردم میتواند در پوستر جشنواره باشد.

بعد از او قباد شیوا طی سخنانی کوتاه گفت: اینکه در جشنواره تئاتر هنر گرافیک جدی گرفته شده اتفاق خوبی است و مجموعه گرافیکی با سلیقه ای شکل گرفته است این پایه گذاری خوبی است. اما در مورد پوستر فکر می کنم که همه رنگها سرد است. یک مقدار از نقطه نظر کاراکتر کلی آدم را به یاد نمایشگاه عکس می اندازد. باید روی اینها کار شود و مخاطب حس نکند که نمایشگاه عکس است. شاید بهتر باشد رنگهای گرم را تست کنیم.

پس از شیوا، اسدی با اشاره به اینکه پوستر قابلیت تولید در رنگهای متنوع را دارد بیان کرد: ما در جشنواره به علاوه فجر پوستری به رنگ متفاوت خواهیم داشت. این امکان وجود دارد که فایل در اختیار مخاطبان قرار بگیرد و هر کس پوستر خودش را داشته باشد از آرمی که پیشتر آقای عابدینی طراحی کرده بودند که یک ماسک بود در پوستر سال گذشته و امسال استفاده کردیم و با استفاده از خط ایرانی مفهومی ایجاد شده که حالت تعاملی به وجود می آورد در واقع از این صورتک های تئاتر به مردم نگاه میکنیم و مردم هم از آنجا به ما نگاه می کنند. پوستر وجهه تعامل و قابلیت تکثیر تا همه آدمها را داد.
او ادامه داد: این امکان از این جهت طراحی نشده است فقط روی بیلبور د و پوستر بیاید بلکه در فضای مجازی میتوانیم این پوستر را تا بینهایت تکثیر کرد.
او در پایان سخنان خود گفت: تئاتر باید از همه هنرها بهره ببرد گروه جامع تئاتری گروهی است که هویت بصری خود را شکل دهد.
در پایان این مراسم از پوستر رونمایی شد و از دست اندرکاران طراحی این پوستر توسط سعید اسدی و قباد شیوا تقدیر شد. آرش اشتری، عباس محبوب، سارا صباغی، نسرین مردانی و زینب توکلی از جمله افرادی بودند که در پایان این مراسم از آنها تقدیر شد.
501

کد خبر: 719069

وب گردی

وب گردی