کتابی از بنیانگذار روانکاوی روانه بازار شد

 فروید در کتاب «تاویل رویا» دنیای پنهان و پیچیده ناخودآگاه را می‌کاود.

به گزارش ایسکانیوز، «تاویل رویا» نام کتابی است نوشته زیگموند فروید با ترجمه سهیل سمی که این روز‌ها از سوی انتشارات پندار تابان روانه بازار کتاب شده است.

زیگموند فروید به عنوان بنیان‌گذار روانکاوی بیش از هر کس دیگری در تاریخچه روانشناسی مورد تحسین قرار گرفته است. اصطلاح روانکاوی و نام فروید مفاهیمی آشنا برای بیشتر افراد است. به طوری که روانشناسی علمی و شیوه‌های عملی روان‌درمانی با نام فروید آغاز می‌شود. او روان‌کاوی را وسیله‌ای برای کاهش اضطراب و روان رنجوری بشر می‌دید.

پژوهشگران زندگی پژوهشی فروید را به سه مرحله تقسیم می‌کنند. در مرحله اول تحقیقات او بیشر جنبه‌ بالینی دارد که نتیجه آن آثاری است مانند «تاویل رویا»، در دوره‌ دوم بیشتر به مباحث فرهنگی پرداخته است و در سومین دوره تأملات او فلسفی و فراروانشاختی می‌شوند.

فروید در این کتاب که اهمیتی بیش از سایر آثارش دارد، اولین نظریه جامع درباره رویا را ایجاد و بر اهمیت رویا در روانکاوی به عنوان بهترین وسیله دسترسی به اطلاعات انباشته شده در ناخودآگاه، بسیار تأکید می‌کند. کتاب با مقدمه‌ای از استیفن ویلسن آغاز می‌شود که معتقد است زیگموند فروید در کتاب «تاویل رویا» دقیقا شروع می‌کند به تشریح ویژگی‌های درک ناپذیر رویا، ناممکن‌های منطقی و اتفاقات عجیب.

فروید در باب تعبیر رویا نیز چنین می‌گوید: «تعبیر رویا شاهراهی است که ما را به شناخت فعالیت‌های ناخودآگاه ذهن می‌رساند.»

از سهیل سمی پیش از این در حوزه‌ روانشناسی آثار دیگری نیز به بازار کتاب عرضه شده‌اند که عبارتند از: «فروید در مقام فیلسوف»، «مطالعاتی در باب هیستری» و «روانشناسی زنان».

کتاب « تاویل رویا» نوشته زیگموند فروید، به ترجمه سهیل سمی در 528 صفحه و قطع رقعی با تیراژ یک هزار و 500 نسخه به ارزش 46 هزار تومان توسط انتشارات پندار‌تابان منتشر شده است.
501

کد خبر: 719107

وب گردی

وب گردی