آصف زرداری: از گسترش روابط پاکستان-ایران حمایت می کنیم

رئیس جمهوری سابق و سرپرست 'حزب مردم پاکستان' روز چهارشنبه در ملاقات سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی تاکید کرد که وی و حزب تحت سرپرستی او از گسترش روابط با ایران در تمام زمینه ها استقبال و حمایت می کند.

به گزارش ایسکانیوز، مهدی سبحانی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران با حضور در محل اقامت 'آصف علی زرداری' در کراچی، با وی دیدار و گفت و گو کرد.
'آصف علی زرداری' پس از 18 ماه اقامت در خارج از پاکستان، به تازگی به کشورش بازگشته و قصد دارد در حضوری قدرتمند در دور آتی انتخابات پاکستان داشته باشد.
در این دیدار همکاری های دوجانبه در بخش های مختلف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و زرداری حمایت قاطع خود را از طرح خط لوله گاز ایران- پاکستان اعلام و بر لزوم اجرایی شدن آن تاکید کرد.
رئیس جمهوری سابق پاکستان گفت: من و حزب مردم پاکستان خواستار گسترش روابط همه جانبه با ایران هستیم و در دوره ریاست جمهوری من (دوره حکومت حزب مردم پاکستان پیش از دولت کنونی) اقدامات بسیاری در جهت تعمیق روابط دوجانبه انجام شد که یکی از مهم ترین آن ها، امضای قرارداد خط لوله گاز ایران- پاکستان است.
مهدی سبحانی نیز در این ملاقات تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران، اهمیت فراوانی به روابط دوستانه خود با پاکستان قائل و برای گسترش این روابط به ویژه در حوزه های اقتصادی و تجاری تلاش می کند.
رئیس جمهوری سابق پاکستان و سرپرست حزب مردم به عنوان یکی از قدرتمندترین احزاب سیاسی این کشور، هفته گذشته نیز در سخنرانی مهمی به مناسبت نهمین سالروز ترور بی نظیر بوتو همسرش و نخست وزیر پیشین پاکستان، با اعلام اینکه قصد دار با قدرت در دور آتی انتخابات پاکستان وارد صحنه شود، تاکید کرد: خواستار روابطی خوب و محکم تر با ایران هستیم.

منبع: ایرنا

302/300

کد خبر: 719114

وب گردی

وب گردی