دانشگاه آزاد اسلامی بستر مناسبی برای شرکت های دانش بنیان فراهم می کند

مدیر برنامه ریزی و اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بستر مناسبی برای شرکت های دانش بنیان در قالب مراکز رشد فراهم خواهد کرد.

موجود تله در گفت و گو با ایسکانیوز درباره نقش دانشگاه آزاد اسلامی در اقتصاد دانش بنیان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی شامل سرمایه های عظیمی از جمله اساتید، دانشجویان دکتری، فضای فیزیکی و همچنین بهترین آزمایشگاه ها است.

مدیر برنامه ریزی و اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: در صورت فعالیت بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی در برخی از زمینه ها طی چند سال گذشته جهت دهی بهتری را در بعضی از زمینه ها داشت.

تله گفت:در صورتی که بسیاری از پایان نامه های کارشناسی ارشد و نیز دکتری در حوزه های صنعت بیشتر اجرا می شد به طور قطع اقتصاد دانش بنیان بیش از این ها شکوفا می شد.

وی بیان کرد: شکوفا شدن به معنای واقعی اقتصاد دانش بنیان به زودی اتفاق نخواهد افتاد بلکه در بازه زمانی بلند مدت چنین اتفاقی رخ خواهد داد.

مدیر برنامه ریزی و اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی تاثیر شرکت های دانش بنیان در اقتصاد کشور را اینگونه بیان کرد: در حال حاضر ما واردکننده تکنولوژی هستیم که این امر باعث استقلال و عدم وابستگی از لحاظ سیاسی و اقتصادی کشور می شود.

وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر کشور در حوزه دارو با مشکلات عدیده ای همراه بوده است، گفت:‌ در صورت ورود شرکت های دانش بنیان در حوزه دارو کشور به استقلال خواهد رسید و از لحاظ ارز آوری کمک بسیاری را برای کشور با خود به همراه خواهد داشت.

تله درخصوص حمایت دانشگاه آزاد اسلامی از شرکت های دانش بنیان اظهار داشت: براساس بخشنامه های ابلاغ شده، دانشگاه آزاد اسلامی می تواند جهت سرمایه گذاری برای طرح های شرکت دانش بنیان ورود پیدا کند.

به گفته وی، دانشگاه آزاد اسلامی بستر مناسبی برای شرکت های دانش بنیان در قالب مراکز رشد فراهم خواهد کرد.

401/101

کد خبر: 719172

وب گردی

وب گردی