سرمربی تکواندو دانشگاه آزاد: با پیروزی مقابل شهرداری ورامین 90 درصد راه قهرمانی را طی خواهیم کرد/ صحبتی برای حضور در تیم ملی با من نشده است

سرمربی تیم ملی تکواندو دانشگاه آزاداسلامی گفت: اگر فردا مقابل شهرداری ورامین به برتری دست یابیم 90 درصد راه قهرمانی را طی خواهیم کرد.

نعمت خلیفه در گفتگو با ایسکانیوز، در خصوص برگزاری دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر تکواندو اظهار داشت: ما در مدت تعطیلات نیم فصل اردوی دو هفته‌ای را پشت سر گذاشتیم و روز گذشته نیز آخرین جلسه تمرینی خود را انجام دادیم. امروز نیز بچه‌ها استراحت خواهند داشت و در وزن کشی شرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: فردا در شروع دور برگشت دو دیدار سخت و حساس مقابل شهرداری ورامین و یاسین پیشرو خواهیم داشت اما بچه‌ها عزم خود را جزم کرده‌اند تا 6 امتیاز حساس این دو دیدار را به دست بیاورند. اگر فردا مقابل شهرداری ورامین به برتری دست یابیم 90 درصد راه قهرمانی را طی خواهیم کرد.

سرمربی تیم تکواندو دانشگاه آزاد تصریح کرد: ما سال گذشته نیز با اختلاف بسیاری کمی عنوان قهرمانی را از دست دادیم اما امسال مصمم هستیم تا عنوان قهرمانی به دست بیاوریم.

وی در خصوص سطح کیفی رقابت‌های لیگ برتر تکواندو عنوان کرد: لیگ امسال نیز در دور رفت بسیار خوب برگزار شد و همانطور که من همیشه گفتم لیگ ایران بسیار پربار است و هر سال بازیکنان جوان زیادی به تکواندو کشور معرفی می‌شوند. این جوانان امسال نیز مانند گذشته توانستند از فرصت حضور در لیگ استفاده کنند و توانایی‌های خود را به نمایش بگذارند.

خلیفه در خصوص صحبت‌هایی که مبنی بر حضور او در تیم ملی تکواندو ایران برای مسابقات کشورهای اسلامی شنیده می‌شود، عنوان کرد: هنوز هیچ کسی با من برای هدایت تیم ملی صحبت نکرده است و من ترجیح می‌دهم در این خصوص صحبتی نکنم. من تابع صلاح خانواده تکواندو هستم و هر تصمیمی گرفته شود به آن احترام می‌گذارم.

سرمربی تیم تکواندو دانشگاه آزاد در مورد حضور دو مربی در کادرفنی تیم ملی و نداشتن سرمربی در تیم ملی تکواندو گفت: من اعتقاد دارم تیم ملی باید سرمربی داشته باشد و مسئولیت با یک نفر باشد و کادرفنی خوبی در کنار او حضور داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت پیشنهاد مسئولان فدراسیون تکواندو، هدایت تیم ملی را در مسابقات کشورهای اسلامی برعهده خواهد گرفت، گفت: فعلا هیچ صحبتی با من نشده است اما پتانسیل تکواندو ایران بسیار بالا است و حضور در راس هدایت این تیم برای هر کسی افتخار بزرگی است و من نیز از این قائده مستثنی نیستم. راجب این موضوع فکر نکردم اما اگر پیشنهاد شود فکر خواهد کرد و پاسخ می‌دهم.

خلیفه در پاسخ به این سوال که با توجه به ناکامی‌های اخیر تکواندو ایران، کار مربی بعدی سخت نخواهد بود، گفت: من اعتقاد دارم هرجا وفاق و همدلی باشد موفقیت نیز حاصل خواهد شد. درست است که ما در المپیکو رقابت‌های جام جهانی موفق نبودیم اما تیمی که وجود دارد در آخرین دوره‌های مسابقات جهانی و آسیایی قهرمان شده است و از پتانسیل بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: هر جا خرد جمعی حاکم شود و نگاه ملی به وجود بیاید تکرار موفقیت‌ها ممکن است. ما در سال 2011 قهرمان جهان، در سال 2013 نایب قهرمان و مجددا در سال 2015 قهرمان جهان شدیم و این فراز و نشیب در تکواندو ایران وجود داشته و خواهد داشت و تنها راه موفقیت وفاق و همدلی این خانواده بزرگ است. با وفاق ملی هیچ چیز دور از دسترس تکواندو ایران نیست.

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو در مورد تشکیل شورای فنی در فدراسیون تکواندو گفت: چند فکر بهتر از یک فکر تصمیم خواهد گرفت و اگر شورای فنی تشکیل شود تصمیم‌گیری‌های بهتری لحاظ خواهد شد. این شورا باعث خواهد شد فرد دیگر تصمیم نگیرد و همین شورا در صورت انتخاب سرمربی، قطعا از او حمایت همه جانبه نیز خواهد کرد.

603/101

کد خبر: 719173

وب گردی

وب گردی