سرابیان : دانشگاه آزاد اسلامی به صنعتی شدن ما کمک کرد/چوب سنگ حاصل از بازیافت ضایعات پلاستیکی

عضو هیات رییسه یک شرکت تولیدی گفت : دانشگاه آزاد قسمتی از هزینه های فاز نیمه صنعتی را پرداخت و سپس به صنعتی شدن آن کمک کرده است.

شاهین سرابیان رئیس هیات مدیره شرکت تولیدی در گفت و گو با ایسکانیوز در باره محصولات تولیدی خود گفت: پروژه ما در مورد بازیافت تعریف شده اما هنوز دانش بنیان نشده است.

وی با اشاره به به اینکه یک خط بازیافت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد صوفیان تعریف کرده اند، افزود: محصول تولیدی این خط ،فرآورده های چوب سنگ و رنگ است . روش کار به این صورت است که مواد یا ضایعات پلاستیکی دور ریزشهری ، صنایع و کشاورزی را وارد خطوط مان کرده و طی فرآیندی چند نوع محصول را تولید می کنیم.

سرابیان با تاکید براینکه بخشی از چوب سنگ تولیدی را که از نظر استحکام و جذب آب و سایر آزمایش ها قوی و مقاوم عمل می کند را به واحد استاندارد فرستادیم ادامه داد : این محصولات جایگزین ام دی اف، اچ جی اف، چوب و در برخی موارد با توجه به استحکامش جایگزین فلز میتوان در دکوراسیون داخلی و خارجی اداره جات و مبلمان شهری استفاده کنیم.

وی در در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا محصولات شما نمونه خارجی دارد یا خیر، گفت: نمونه خارجی دارد اما مشابه ایرانی خیر که در نمونه خارجی شاید محصول ما یکی باشد ، اما تکنیک تولیدمان هم از لحاظ فرایند و هم از نظر ظاهر متفاوت است.

سرابیان درباره تفاوت های نمونه مشابه خارجی با محصول تولیدیشان افزود : نمونه های خارجی حالت تک رنگ دارند اما محصول تولیدی ما علی رغم اینکه تنوع رنگی دارد، رویه دار نیز هست .در تولید ما خلاقیت و اختراع جدیدی وجود دارد.همچنین نمونه خارجی آن از مواد شیمیایی تولید می شود اما این نمونه داخلی از بازیافت ضایعات پلاستیکی تولید می شود.

وی با اشاره به جلوگیری از خروج ارز توسط تولیدات داخلی این محصول تصریح کرد :تولید این محصول علی رغم اینکه از خروج ارز جلوگیری می کند ،قیمتش نیز 1/2 مشابه خارجی اش است .

رئیس هیات مدیره این شرکت تولیدی با بیان اینکه دیگر محصول تولیدیشان رنگ است افزود: این رنگ نیز ضد آب بوده و به عنوان عایق عمل می کند لذا به موسسه استاندارد ارسال کردیم و تمامی پارامترهای آن تایید کیفیت شد.


وی در مورد کار آفرینی حاصل از تولید این محصولات افزود :چون تولید ما نیمه صنعتی است، نیرویی را استخدام نکردیم وتعداد اعضایمان حدودا 3 نفر است.

سرابیان از حمایت های دانشگاه آزاد اسلامی از تولیداتشان قدردانی کرد و گفت: دانشگاه آزاد قسمتی از هزینه های فاز نیمه صنعتی را پرداخت کرده و سپس به صنعتی شدن آن کمک کرد.

وی در پایان با اشاره براقدامات صورت گرفته در جهت دانش بنیان شدن محصولاتشان اذعان داشت: برای دانش بنیان شدن شرکتمان تا کنون اقدامی نکرده ایم ولی از لحاظ محصول و تجهیزات ،فرایند محصولمان دانش بنیان است.

402/100

کد خبر: 719176

وب گردی

وب گردی