آشنایی با نفرات برتر جشنواره لقمان حکیم/جمیلیان: آینده پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی روشن است/ایده اولیه مقاله باید کاربردی باشد

عبدالرضا جمیلیان پژوهشگر برتر جشنواره لقمان در راستای تجاری سازی مقالات علمی گفت: ایده اولیه نگارش مقاله در وهله اول باید جنبه تحقیقاتی و کاربردی داشته باشد تا بتواند به صورت یک محصول تجاری سازی شود.

عبدالرضا جمیلیان پژوهشگر برتر جشنواره لقمان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز اظهار کرد: ارائه یک سوژه با همکاری استاد و دانشجو صورت گرفته و موضوع مقاله باید کار بردی باشد در این راستا یک سوژه مناسب و ایده کاربردی، تجاری سازی خواهد شد.

جمیلیان اظهار داشت: دانشجویان با کار پژوهشی باعث ترغیب اساتید می شوند و اساتید ایده را به دانشجویان برای تحقیق پیشنهاد داده و دانشجو با ایده استاد یک کار تحقیقاتی انجام می دهد و استاد نتیجه پژوهش دانشجو را تبدیل به مقاله می کند.

وی فعالیت دانشگاه در راستای ترغیب دانشجویان به امر پژوهش را مثبت دانست و گفت: با حمایت های مسئولان دانشگاه در چند سال اخیر در دانشگاه به امر پژوهش توجه زیادی شده است.

پژوهشگر برتر جشنواره لقمان افزود: سال قبل در جشنواره لقمان نفر اول در زمینه پژوهش و ارایه مقالات شده بودم ولی در جشنواره امسال در زمینه ثبت اختراع اول شدم.

جمیلیان در خصوص فعالیت های علمی خود ابراز داشت: تعداد 90 مقاله پژوهشی به زبان اصلی نوشته ام و در حدود 4 ثبت اختراع انجام داده ام و تاکنون دو ثبت اختراع در آمریکا در اداره ثبت اختراعات آمریکا داشته ام.

وی ادامه داد: اختراعی که رتبه اول را در جشنواره کسب کرد در مورد بیمارانی است که فک بالایشان رو به عقب است با توجه به اینکه دستگاهی که به صورت متداول استفاده می شود دستگاه بزرگ خارج دهانی است این دستگاه کوچک، داخل دهانی است و خیلی مورد استفاده بیماران قرار گرفته است.

پژوهشگر برتر جشنواره لقمان در خصوص سطح جشنواره لقمان امسال گفت: سطح جشنواره و داورهای خیلی خوب بود و از داورهای سایر دانشکده ها برای داوری استفاده شده بود.

جمیلیان آینده پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی را رو به پیشرفت دانست و گفت: امیدوارم روند پژوهش در ایجاد شور و شوق و رقابت بیشتر در بین دانشجویان با حضور اساتید روز به روز بهتر شود.

205/200

کد خبر: 719188

وب گردی

وب گردی