نمایش مد و لباس  "خاطرات کردستان " برگزار می شود

نمایشگاه مد ولباس آزاده یاسمن نبی زاده با عنوان "خاطرات کردستان "عصر جمعه 17دی ماه در گالری شماره 2 فرهنگسرای نیاوران افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران در این نمایشگاه لباس های اجتماعی و پارچه های بافت،موج بافی کردستان با طراحی آزاده یاسمن نبی زاده درمعرض دید عموم قرار می گیرد. این طراح جوان و خلاق به لباس نگاهی مخصوص به خودش را دارد:"لباس همان کلام ناگفته‌ای است که آدم‌ها در بدو دیدار با هم رد و بدل می‌کنند. لباس برگرفته از روح آدمی است. روحی که در تار و پود پارچه ریخته می‌شود تا به قامت ما خوش بنشیند، لباس بازی تارها و پودهاست."

همین نگاه باعث شده تا آزاده یاسمن، برای احیای دوباره هنر پارچه‌بافی ایرانی که قدمتی شش هزار ساله دارد،راه دست‌بافته‌های کهن ایرانی را با بافتن دوباره تار و پود به دنیای لباس‌های ماشینی و صنعتی امروز هموار نماید.

وی با جاجیم‌بافی قدم به دنیای طراحی لباس گذاشته است.کارهای نبی‌زاده ترکیبی از جاجیم و ابریشم است. در تمام کارهایش، پارچه از نوع پارچه‌های دست‌باف است.وی خود را ملزم می‌داند در کارهایش تنها از پارچه‌های دست‌بافته استفاده کند. این طراح پارچه و لباس در قبال این تعهد، کارش را با جاجیم بافی شروع کرده سپس به ابریشم بافی کاشان روی آورده است و در این نمایشگاه از پارچه های دست باف موج بافی کردستان استفاده کرده است تا بتواند این صنعت فراموش شده را احیاءنماید.

نمایشگاه" خاطرات کردستان "عصر روز جمعه 17دی ماه ساعت ١٦در فرهنگسرای نیاوران گشایش خواهد یافت و تا 26دی، از ساعت ١٠ الی ١٩ و جمعه‌ها از ساعت ١٤ تا ٢١ برپا خواهد بود.

502

کد خبر: 719190

وب گردی

وب گردی