بررسی پرونده بعشیقه در عراق از سوی  ییلدریم و العبادی

سخنگوی دفتر نخست وزیری عراق اعلام کرد که نخست وزیر ترکیه روز شنبه آینده در راس یک هیات عالی وارد بغداد می شود. عنوان می شود پرونده 'بعشیقه'در صدر مذاکرات دو کشور قرار خواهد داشت.

به گزارش ایسکانیوز، «سعد الحدیثی» روز چهارشنبه به سایت الغد پرس، گفت که به دنبال تماس تلفنی دو هفته پیش حیدرالعبادی و بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه برای سفر به بغداد با هدف حفاظت از روابط دو کشور و تقویت آن در چارچوب مصالح بغداد-آنکارا، ابراز تمایل کرده است.
وی افزود: این سفر روز شنبه آینده انجام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، پس از تاکید آنکارا بر احترام به تمامیت ارضی و وحدت ملی عراق و ایجاد فضای مثبت در روابط دو کشور ، اکنون یلدریم در راس هیاتی عازم بغداد خواهد شد تا به گفته سعد الحدیثی در جریان این سفر و در نشست های کمیته عالی مشترک عراق و ترکیه ، روابط دو کشور و فرصت های همکاری بیشتر بررسی شود.
نخست وزیر ترکیه در تماس تلفنی با العبادی وعده عقب نشینی از اراضی عراق را به محض پایان عملیات موصل داده است که به عقیده کارشناسان، عاملی در ایجاد فضای مثبت بین دو کشور بوده است.
پیش از این منابع ترکیه ای از سفر یلدریم به بغداد در روز پنجشنبه این هفته خبر داده بودند.
روابط عراق و ترکیه از یک سال و نیم پیش و به دنبال حضور نیروهای نظامی ترکیه در بعشیقه در شمال موصل به تیرگی گذاشته بود. عراقی ها خواستار تخلیه منطقه از سوی نظامیان ترکیه بودند و آنکارا زیر بار نمی رفت.

ایرنا

308/300

کد خبر: 719212

وب گردی

وب گردی