مفتی اهل سنت عراق: نقش سازنده ایران را در عراق از یاد نمی‌بریم

شیخ «مهدی الصمیدعی» رئیس دارالافتاء عراق و از شیوخ برجسته اهل سنت این کشور، با تمجید از گروه های مقاومت عراقی از جمله کتائب حزب‌الله، گفت: نقش ایران را در عراق بر خلاف برخی کشورها، سازنده می دانم و این نقش را نمی توان از یاد برد.

به گزارش ایسکانیوز شیخ «مهدی الصمیدعی» از مفتیان و شیوخ برجسته اهل سنت عراق امروز /چهارشنبه/ با هیأتی از دفتر سیاسی حزب‌الله عراق دیدار و تصریح کرد: مقاومت عراق و نیروهای الحشد الشعبی مایه مباهات و افتخار هستند.
وبگاه خبری تلویزیون «الاباء»، در گزارشی از این جلسه افزود: این دیدار پس از حادثه سوء قصد روز گذشته (سه شنبه) به این مفتی اهل سنت عراق صورت گرفت.
این دیدار به نوعی اعلام همبستگی با این روحانی و عالم دینی اهل سنت عراق بود که به دلیل مواضع میانه روانه اش مورد غضب گروه های تروریستی قرار دارد و این هفته نیز هدف ترور نافرجامی قرار گرفت.
بر اساس این گزارش، در ابتدا «مصطفی الدراجی» عضو دفتر سیاسی حزب‌الله عراق با ابراز خرسندی از سلامتی شیخ الصمیدعی، گفت: همان ‌طور که رزمندگان قهرمان ما با سلاح در مقابل تکفیری‌های ایستاده‌اند، شما نیز با تفکر میانه‌رو خود به جنگ افراط گرایان و تکفیری ها رفته‌اید.
در ادامه شیخ الصمیدعی نیز با برادرانه توصیف کردن این دیدار گفت: ما به اسلامی که مقاومت و از جمله کتائب حزب‌الله از آن دفاع می‌کند، افتخار می‌کنیم.
وی در این دیدار همچنین از نقش سازنده و فعال جمهوری اسلامی ایران در منطقه و به ویژه عراق یاد کرد و گفت: ما این نقش ایران را که دیگران از ایفای آن عاجز هستند، فراموش نمی‌کنیم.
این مفتی اهل سنت در ادامه از هم‌بند بودن با نیروهای مقاومت در زندان‌های اشغالگران آمریکایی سخن گفت و اینکه چطور آن‌ها سعی داشتند در داخل زندان بین گروه‌های شیعه و سنی اختلاف بیاندازند.
در جریان حملات گسترده تروریستی چند روز گذشته به بغداد، شیخ مهدی الصمیدعی نیز مورد یک سوء قصد تروریستی قرار گرفت که ناکام ماند.

منبع: ایرنا

303/300

کد خبر: 719217

وب گردی

وب گردی