وام یک میلیارد یورویی "ویتول" به شرکت ملی نفت ایران

بزرگترین تاجر نفتی جهان طی امضای قراردادی با شرکت ملی نفت ایران، آمادگی خود را برای اعطای وام یک میلیارد یورویی به این شرکت اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز؛ چهار منبع آگاه اعلام کردند: شرکت "ویتول"، بزرگترین تاجر نفتی جهان طی امضای قراردادی با شرکت ملی نفت ایران، آمادگی خود را برای اعطای وام یک میلیارد یورویی به این شرکت اعلام کرد. بر این اساس، نرخ بهره این وام 8 درصد است و تضمین این توافقنامه صادرات فرآورده های نفتی ایران در آینده است.

این قرارداد بزرگترین توافقنامه بین ایران و یک تجارت‌خانه بزرگ بین المللی پس از لغو تحریم‌های بین المللی از ژانویه 2016 است و علاوه بر رونق دادن به صنعت نفت ایران و باز پس گرفتن سهم خود از بازار نفت، این کشور را به رقیب جدی عربستان تبدیل می کند. ویتول و شرکت ملی نفت ایران از ارائه اطلاعات بیشتر در این زمینه خودداری کرده اند.

بر این اساس، قرارداد ویتول و شرکت ملی نفت ایران زمینه ساز ازسرگیری روابط اقتصادی ایران با برخی شرکت‌های غربی خواهد شد. شرکتهایی همچون شِل، بریتیش پترولیوم، و اِنی نیز روند آهسته تجارت با ایران را از سرگرفته‌اند. این در حالی است که شرکت‌های بزرگ خارجی به دلیل ترس از مانع تراشی های آمریکا با احتیاط به بازار ایران نزدیک می شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

303/300

کد خبر: 719238

وب گردی

وب گردی