TSMC تراشه آیفون و آیپدهای 2018 اپل را مبتنی بر لیتوگرافی 7 نانومتری تولید می‌کند

با توجه به تولید تراشه‌های ۷ نانومتری توسط TSMC برای استفاده در آیفون‌ها و‌ آیپد‌های ۲۰۱۸  اپل، این کمپانی تایوانی تولید نمونه‌های اولیه این تراشه را بهار ۲۰۱۷ تکمیل می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، اطلاعات موجود نشان از این دارد که آیپد و آیفون‌های ۲۰۱۸ اپل از تراشه‌ی ۷ نانومتری ساخت TSMC استفاده خواهد کرد. بر این اساس TSMC ساخت نمونه‌های اولیه تراشه‌های ۷ نانومتری را در سه‌ ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ میلادی به پایان خواهد برد و پس از عرضه‌ی نمونه‌های اولیه، تولید انبوه این تراشه را در ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز خواهد کرد.

البته تمام این گمانه‌زنی‌ها بستگی به تکمیل فرآیند طراحی تراشه‌‌های ۷ نانومتری توسط این کمپانی تایوانی دارد. در این بین باید به این نکته اشاره کرد که TSMC تنها کمپانی تولیدکننده‌ی تراشه‌های اپل نخواهد بود، چراکه شنیده‌ها حکایت از مشارکت کمپانی‌های کوالکام، انویدیا و Xilinx در فرایند تولید دارند. TSMC در حال حاضر برای تراشه‌های ۷ نانومتری خود بیش از ۱۵ مشتری پیدا کرده است، حال آنکه این کمپانی در پی رساندن تعداد مشتری‌ها به ۲۰ است.

استفاده از تراشه‌های با لیتوگرافی پایین‌تر به معنای کوچک‌تر شدن هر چه بیشتر سایز تراشه‌ی مورد استفاده و به تبع آن، کاهش انرژی مصرفی و کاهش حرارت تولیدشده توسط تراشه در زمان انجام پردازش‌های سنگین است. ضمنا کاهش لیتوگرافی تراشه بهینگی را نیز در تراشه‌ها به ازای هر وات به ارمغان می‌آورد.

خبر آغاز تولید نمونه‌های اولیه تراشه‌ی ۷ نانومتری TSMC‌پس از آن منتشر شد که چندی پیش شاهد انتشار اخباری در مورد تأخیر عرضه‌ی تراشه‌ی ۱۰ نانومتری برای آیفون ۸ بودیم. TSMC در واکنش به اخبار منتشرشده در رابطه با تأخیر اعلام کرد که همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود، به‌ طوری‌که تولید تراشه‌های ۱۰ نانومتری برای محصولات اپل در فصل اول ۲۰۱۷ قریب به یک درصد از درآمد TSMC‌را تشکیل خواهد داد.

TSMC در نظر دارد پس از تراشه‌های ۷ نانومتری به سراغ لیتوگرافی ۵ نانومتری در سال ۲۰۱۹ برود و پس از آن، محصولاتی مبتنی بر لیتوگرافی ۳ نانومتری را در سال ۲۰۲۲ راهی بازار کند.

منبع: زومیت

205/200

کد خبر: 719251

وب گردی

وب گردی