لزوم برون سپاری فعالیت های فرهنگی دانشگاه/سامانه نقل و انتقالات دانشجویی حرکت به سمت حذف کاغذبازی اداری

معاون فرهنگی دانشجویی واحد یادگار امام(ره) گفت: حدود 14 ماه است که موضوعی را با عنوان برون سپاری مسائل فرهنگی پیگیری می کنیم که امروز موفق شدیم این امر را در دانشگاه به مرحله اجرایی برسانیم. در واقع برون سپاری مسائل فرهنگی به این معناست که تمامی فعالیت های فرهنگی دانشجویی یک واحددانشگاهی از ابتدا تا انتها بر عهده خود دانشجو باشد و مسئولان تنها نقش نظارتی و تامین خرج و مخارج مربوطه را برعهده دارند.

عبدالرضا فرهادیان، معاون فرهنگی دانشجویی واحد یادگار امام(ره)، به ایسکانیوز گفت: در واحد یادگار امام حدود 14 ماه است که موضوعی را با عنوان برون سپاری مسائل فرهنگی پیگیری می کنیم که امروز موفق شدیم این امر را در دانشگاه به مرحله اجرایی برسانیم. در واقع برون سپاری مسائل فرهنگی به این معناست که تمامی فعالیت های فرهنگی دانشجویی یک واحددانشگاهی از ابتدا تا انتها بر عهده خود دانشجو باشد و مسئولان تنها نقش نظارتی و تامین خرج و مخارج مربوطه را برعهده دارند.

وی ادامه داد: امروزه تمامی مسئولان به این نکته دست پیدا کرده اند که هرگاه امور به دست مردم یک جامعه اداره شد و مسئولان از تصدی گری فاصله و نقش نظارتی به خود گرفتند آن جامعه با نتایجی مطلوب تر مواجه شد. در واحد یادگار امام نیز با انجام برون سپاری به قله های فتح مورد نظر خود دست یافته ایم ضمن اینکه توانستیم در خرج و مخارج دانشگاه بسیار صرفه جویی کنیم و در کنار آن دانشجویان را رکن اصلی فعالیت های فرهنگی دانشگاه قرار دهیم.

وی یادآور شد: برون سپاری مسائل فرهنگی طبق راهنمایی های دکتر طه هاشمی در واحد صورت گرفت که زمانی حدود ۱۴ماه برای این کار صرف شد تا در نهایت تمام امور فرهنگی با تشکیل ۱۴_۱۵کانون دانشجویی فعال فرهنگی در واحد به دانشجویان واگذار شد.

وی ادامه داد: بعد از شکست داعش در جنگ تن به تن با نیروهای متدین ایرانی این انتظار را داریم که این بار دشمن در قالب جنگ نرم و در موضوعات فرهنگی با کشورمان به ستیز برخیزد. در همین راستا اولین اجلاس استانی ائمه جماعات استان تهران هفته گذشته در واحد یادگار امام برگزار شد تا مسائل فرهنگی از قبیل گروه های داعش و وهابیت و مسائل دانشجویی و فرهنگی مورد بحث و گفتگو قرار گیرد.

وی سامانه نقل و انتقالات الکترونیکی دانشجویی را که چندی پیش در تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شد مثبت ارزیابی کرد و افزود: با توجه به اینکه دنیا به سمت الکترونیکی شدن حرکت می کند بهتر است که برای ارائه خدمات به دانشجویان دانشگاه های ما نیز به این سمت حرکت کنند تا ضمن اینکه دانشجو بتواند در زمان کمتری مشکلات خود را مرتفع کند پاسخ درستی را نیز در کوتاه ترین زمان ممکن از دانشگاه مد نظر خود دریافت کند.

خوشبختانه در این سامانه توجه ویژه ای به موضوعات هم ترازی و ازدواج شده است و این امید را داریم که تمامی بخش های مختلف دانشگاهی ما از جمله قسمت پژوهشی هم در آینده ای نه چندان دور از این تکنولوژی بهرمند شوند.

فرهادیان در پایان با بیان این موضوع که واحد یادگار امام در قسمت وام های دانشجویی رتبه اول را در بین واحد های دیگر دارد خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تدابیری که اندیشیده شد و همچنین ارتباط خوبی که با سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برقرار کردیم توانستیم مبلغ بسیار خوبی را جذب کرده و گره از مشکلات دانشجویان بیشتری در این واحد دانشگاهی باز کنیم.

200/202

کد خبر: 719345

وب گردی

وب گردی