اولین نشست تخصصی در حوزه نشریات در واحد اردبیل برگزار شد

اولین نشست تخصصی استانی در حوزه نشریات دانشجویی با حضور رییس اداره نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و مدیر فرهنگی و اجتماعی واحد اردبیل و رابطین نشریات دانشجویی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز،در ابتدا مدیر فرهنگی و اجتماعی واحد اردبیل آموزش و پژوهش را دو محور اساسی در دانشگاه معرفی کرد.

کیهانی مهر گفت: فعالیت در نشریات دانشجویی باعث می شود دانشجو همزمان در این دو محور مهارت کسب کنند.

وی افزود: تجربه نشان داده است دانشجویانی که در نشریات دانشجویی فعالیت کرده اند پس از فارغ التحصیلی، بیشتر با مسائل اجتماعی آشناتر و در اجتماع مسئولیت پذیرتر هستند.

در ادامه رییس اداره نشریات دانشجویی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در خصوص نرمش قهرمانه گفتند: قبلا صاحب امتیاز نشریات در دانشگاه بیشتر ستادی بوده که اکنون در مدیریت جدید دانشگاه به تغییر این ساختار و توجه به دانشجویی کردن آن اهتمام کرده است.

کیهانی مهر بیان کرد: اکنون دانشجو بیشتر وقت خود را در فضای مجازی سپری می کند و به همین جهت مسوولان باید از این فرصت استفاده کرده و زمینه فعالیت نشریات الکترونیکی و مجازی را برای دانشجویان فراهم نماید.

وی در ادامه به بحث اقتصادی و درآمد زایی در نشریات دانشجویی اشاره کرد و افزود: برگزاری کارگاه های آموزشی و سمینارهای تخصصی می تواند ایده های دانشجویان را برای موفقیت در این بخش و همچنین بخش های فرهنگی، هنری و اجتماعی پویا نماید.

وی جهت رفع ابهامات در خصوص آیین نامه های اجرایی بیان کرد: برگزاری انتخابات مدیران مسوول نشریات به صورت الکترونیکی در اسفند ماه سال جاری خواهد بود و نمایندگان مدیر مسئولان با نظارت سازمان مرکزی انتخاب خواهند شد.

وی در ادامه به نشریات صوتی و رادیو اینترنتی اشاره کرد و گفت: دیگر زمان یک بعدی انتشار نشریات به پایان رسیده و باید دانشجویان را به روش های خلاقانه تر تشویق کرد.

کیهانی مهر در خاتمه به برگزاری دومین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی در سال 96 در واحد شهر قدس اشاره کرد و افزود : تنظیم اساسنامه خانه نشریات دانشجویی نیز از کارهای در دست اقدام است.

205/200

کد خبر: 719377

وب گردی

وب گردی