مشاور وزیر بهداشت: فرهنگ ایرانی اسلامی در حوزه حجاب باید در جامعه نهادینه شود

مشاور وزیر بهداشت گفت: فرهنگ ایرانی اسلامی در حوزه حجاب و عفاف باید در جامعه نهادینه شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر پیرحسین کولیوند صبح امروز در همایش علمی راه کارهای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، اظهار داشت: برای نهادینه کردن هر موضوعی در جامعه به ویژه حوزه هایی که ریشه های معرفتی و اعتقادی دارند باید از تمامی ظرفیت ها و امکانات استفاده کرد.

وی با بیان اینکه امروزه جوامع به سمت پیشرفت و توسعه میل می کنند، افزود: لازم است که برای نهادینه کردن این فرهنگ از برنامه های عملی جذاب استفاده کرد تا جوانان و نوجوانان با میل و رغبت قلبی به سمت حجاب بروند.

سرپرست اورژانس کشور با بیان اینکه در این راه می توان از ظرفیت فرهنگی و علمی خانواده های معظم شهدا و جانبازان عزیز استفاده کرد، عنوان کرد: در این راه ما نیز تمام تلاش خود را انجام می دهیم که در حد توان خود وظیفه خود را انجام دهیم.

مدیر بیمارستان خاتم الانبیاء (ص)تصریح کرد: در این بیمارستان علاوه بر ارایه خدمات کامل بهداشتی درمانی سعی ما بر ارایه خدمات فرهنگی بوده است که بتوانیم در نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف گام مثبتی برداشته باشیم.

وی گفت: مدیریت فرهنگی بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) در طول سال و در مناسبت های مختلف و همچنین روزهای عادی سال برنامه های مختلفی را در راستای نهادینه کردن فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی اجرایی می کند که یکی از مهمترین موضوعات حوزه حجاب و عفاف است.

دکتر کولیوند با بیان اینکه نزدیک شدن به قران و درس گرفتن از آموزه های قرآنی و استفاده از این آموزه ها در انجام وظایف شخصی و اجتماعی می توان جامعه را از آسیب های بسیاری مصون نگه دارد، خاطرنشان کرد: توجه ما به قرآن در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) به گونه ای است که روزانه نمازهای یومیه در مسجد بیمارستان اقامه شده و علاوه بر برگزاری کلاس های آموزشی روخوانی و روانخوانی و همچنین کلاس های تخصصی قرائت قرآن و برگزاری باشکوه مناسبت های محرم و شب های قدر، در طول سال همایش های مختلف قرآن در این بیمارستان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: ما افتخار داریم که در این بیمارستان به جانبازان عزیز و خانواده های معظم شهدا خدمت دهی داشته باشیم که البته از ظرفیت فرهنگی و معنوی این عزیزان برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی بهره می گیریم.

701

کد خبر: 719379

وب گردی

وب گردی