بازداشت همسران 105 افسر ارتش ترکیه

دادستان آنکارا به تازگی حکم بازداشت همسران 105 افسر ارتش ترکیه را صادر کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ملیت؛ دادستان آنکارا دستور بازداشت همسران 105 تن از افسران ارتش ترکیه را صادر کرد.

پایگاه اینترنتی روزنامه ملیت چاپ ترکیه نوشت پلیس ترکیه به دستور «یوجل اَرک مان» دادستان آنکارا عملیات گسترده ای را در 31 استان برای بازداشت این افراد آغاز کرده است.

شماری از این افراد که متهمند پیش از برگزاری آزمون مرکزی استخدام دستگاه های دولتی ترکیه در سال 2010 میلادی جواب های سوالات آزمون را از قبل به دست آورده بودند، کارمند دستگاه های دولتی ترکیه، معلم، مشاور حقوقی و کارشناس هستند.

بر اساس این گزارش 105 افسر ارتش ترکیه که دستور بازداشت همسرانشان صادر شده است، در کودتای نافرجام 15 ژوییه نقش داشتند.

خبر دیگر حاکیست در مانیسا نیز 24 استاد دانشگاه که متهم به استفاده از یک برنامه نرم افزاری رمز دار موسوم به بایلوک بودند، بازداشت شدند. مقامات ترکیه تاکید می کنند که طرفداران فتح الله گولن از این برنامه نرم افزاری برای تماس با یکدیگر استفاده می کنند.

در استانبول نیز نیروهای پلیس با یورش به ساختمان مرکزی دوغان هلدینگ از بزرگ ترین گروه های سرمایه گذاری ترکیه "اَرَم یوجل"، مشاور ارشد حقوقی، و "یحیی اوزدیین" از مدیران سابق دوغان هلدینگ را به اتهام ارتباط با جنبش فتح الله گولن بازداشت کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

306

کد خبر: 719386

وب گردی

وب گردی