تبریز باید یکی از کانون‌های توسعه پتروشیمی کشور باشد

وزیر نفت گفت: با توجه به اینکه آذربایجان کمبود سرمایه گذار و فعال اقتصادی ندارد، تبریز باید یکی از کانون های توسعه پتروشیمی کشور باشد.

‌به گزارش ایسکانیوز، بیژن نامدار زنگنه در مراسم آغاز عملیات اجرایی خط لوله انتقال اتیلن غرب در پتروشیمی تبریز اظهارکرد: تبریز یکی از چند کانون تمدنی ایران در حوزه های اقتصادی و صنعتی و بحث های فرهنگی و از نقاط تعاملات بین المللی ایران با خارج از کشور است و به همین دلیل من به این شهر آمده ام. من به اراده و سخت کوشی بی نظیر و عقل اقتصادی این مردم ایمان دارم و آن را تحسین می کنم.

وی افزود: پتروشیمی تبریز می‌تواند نقش مهمی در تامین نیاز صنایع ایفا کند و خوراک واحدهای جدید پتروشیمی تبریز با ۳۰ درصد تخفیف تامین می شود.

زنگنه با بیان اینکه توسعه صنعت پتروشیمی با استفاده از انرژی گاز از رویکردهای دولت است، گفت: توسعه واحدهای پتروشیمی باید با استفاده از فناوری های جدید انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه معمولا برای کلنگ زنی به مراسمی نمی روم و تا طرحی ۱۰۰ درصد تمام نشده باشد افتتاح نمی کنم، یادآور شد: با انتقال اتیلن غرب، شرکت پتروشیمی تبریز از مصرف خوراک گران قیمت رها شده و اقتصاد این شرکت دگرگون می شود و برای نجات پتروشیمی تبریز باید خوراک این مجتمع تغییر می یافت.

وی خاطرنشان کرد: امکان اختصاص ۱۲ میلیون متر مکعب گاز برای توسعه صنعت به منطقه آذربایجان شامل اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی وجود دارد.

401/101

کد خبر: 719399

وب گردی

وب گردی